Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glad men besviken nerladdare - Hur gör man?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla glada maccare! Har nu efter 10 års harvande äntligen hittat tillbaka till Apples underbara(?) värld. Även om mycket sitter kvar så är det ju en hel del nyheter i Leopard jämfört med OS 8... Mitt problem är nerladdning. När jag laddar ner en film så kommer den i packat format, oftast som en .rar fil. I PC är ju detta inget problem men hur packar man upp i Macen? Högerklickar jag på filen får jag bara ett komprimeringsalternativ inget uppackningsalt. Hur bränner man sedan filmen? Vilket program? Nero funkar ju bra på PC men i Macen? Mycket tacksam för tips eller tips om en bra tråd om det här, för får jag inte det här till att funka så är jag rädd att det blir PC igen.

Mvh
Peter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-11 22:13

UnrarX sök på versiontracker.com

sen kan man använda toast. kanske så behövs inte ens unrarX

Antar att du laddat ner en laglig film..

Jag kör programmet RAR expander.. Googla...

UnRarX och Unarchiver är de vanligaste unrar-programmen, själv föredrar jag MacPar Deluxe som är snabbast, stabilast och enklast – med ett enda klick på första bästa par-fil så tar det bara några sekunder innan den färdiga filmfilen ligger auto-öppnad på skrivbordet.

Senast redigerat 2008-04-12 13:06

UnRarX är vad jag använder.. Det rekommenderar jag. Snabbt och enkelt.

Och jag använder Unarchiver - den rekommenderar jag!

1
Bevaka tråden