Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det program för dykloggar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-12 13:28

Tjabba tjena hallå folkens..

Sitter och funderar på att Iphonen måste ju vara perfekt att ha med sig när man skall ut o dyka. man kastar in alla parametrar som man vill ha med i loggen. typ dyktid. plats dyk kompis m.m

Är det ngn här som kanske redan har knapat ihop något sådant program eller ngt liknande.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-04-12 14:56

mig veterligt finns det inget. Men du har helt rätt. Extra kul vore det om man även kunde få in deco program och gasblandning. Det finns ett ypperligt program för vanliga mobiler som heter J-deco (har inte loggbok dock) önskar verkligen att de kunde köra över det till iphonen.

Kanske något sånt här?
iPhone Nitrox Blending Calculator
An increasing number of free web-based applications are available for Apple's sleek and sexy iPhone. Now there is a convenient Enriched Air Nitrox blending calculator that can be used at your air station to provide the information you need to fill a Nitrox tank from any existing mix (or empty). The application also provides a “bleed down” calculator to easily change an existing mix with minimum waste oxygen. Calculations are also available for Equivalent Air Depth, Maximum Operating Depth at various oxygen partial pressures and to figure out the best mix for a planned depth and oxygen partial pressure. [Check the iPhone Nitrox Blending Calculator] -- Posted Tuesday, February 5,

(google will reward you)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-12 19:41

Den va najs Åkerström.
Om man dyker med Nitrox
har googlat efter ngn dykplanerare. men inte hittat något till Iphonen.

tänk om man kunde stoppa in dykdatorn i Iphonen o läsa över allt rakt av.. tjohooo

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-04-14 10:41

Kollade lite kring deco program. Jdeco som är ett utmärkt program kommer troligen att funka när SUN gör ett java program till iphone. De har sagt att de skall göra det i samband med SDK i juni. Jag har kollat med Jdeco o de tror att det hela kommer att funka. De har dock inga planer på att utveckla en iPhone variant i dagsläget, men fukar den gamla varianten är jag glad
Jag antar att en av de första grejerna som någon kommer att hitta på är annars en loggbok. Det känns ju ganska självklart.

1
Bevaka tråden