Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone går inte att låsa upp när den sätts på

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med min iPhone 1.1.4.
När jag väcker den från att den varit stängd med powerknappen funkar inte touchskärmens lås-uppfunktion. Jag får hålla på att stänga av och på ett par gånger innan det funkar. Detta är som värst när jag varit ute och luren är lite kall, men det uppkommer även när jag är inne.
Problemet är extremt irriterande då det inte går att svara när nån ringer.
Det ringer och ringer och jag kan inte svara...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-27 06:01

Du kanske skulle höja touchstyrkan lite I skärmen och se om det hjälper. Ok du har SSH eller AFP så man jag försöka hjälpa dig. Skicka mig ett PM så snackar vi.

Fortsätter på denna tråd.
Jag blir galen!
Mitt problem kvarstår att det inte går att starta telefonen ur "knapplåset".
Nu har jag rensat hela telefonen, återställt i iTunes samt jailbreakat den med Liberty+.
Problemet kvarstår.
Jag har testat flera gånger och senast hade jag telefon orörd, utan att lägga in nått via installer.
Det verkar som om det dyker upp när telefonen legat ett tag, (blivit kall).
När den låser sig får man släcka skärmen med avstängningsknappen ett par gånger, sen funkar det precis som det ska.
Extremt frustrerande då det nästan aldrig går att svara i luren när det ringer.
Finns det nått program som gör att man kan svara på annat sätt än att dra till höger. Avbrytknappen funkar alltid så det är inget fel på skärmen.

mansmag:
Vad händer om du kör "Återställ alla inställningar" och sedan gör en vanlig reboot(hålla inn power+home-knapparna tills äpplet kommer fram) av telefonen?

Nu har jag testat att nolla inställningarna och bootat om. Ingen skillnad. Suck!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-12 12:24

Det är ett inte helt ovnligt fel. Tyvärr så är den bästa lösningen att återställa telefonen och om du känner någon som åker till usa tar med sig den och går till en apple store. Apple brukar byta ut telefonen utan att fråga.

//Rob

typiskt! Det som är märkligt om det är ett inbygt fel är att det inte varit så hela tiden. Det borjade för nån månad sen och därför borde det vara mjukvarubaserat.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-12 18:27
Ursprungligen av mansmag:

typiskt! Det som är märkligt om det är ett inbygt fel är att det inte varit så hela tiden. Det borjade för nån månad sen och därför borde det vara mjukvarubaserat.

Har du tappat den i golvet någon gång?

//Rob

nej jag har inte tappat den. Det skumma är att det funkar ibland. Om nått vore trasigt borde det alltid strula? För att lösa problemet för stunden undrar jag om det finns nått program som gör att man kan svara på annat sätt.

Hej!
Jag har exakt samma problem. Dock så tappade jag min i golvet idag. Efter det så funkar inte touchpaden alls. Har återställt den, startat om den flera ggr men inget händer.
Antar att man får beställa en ny pinne nu.
Finns det någon bättre lösning?

Hur funkar supporten?

1
Bevaka tråden