Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Övertala min fru att iPhone är bra!

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tjohej.

Jag införskaffade en 8GB iPhone till frun samtidigt som jag köpte min egen 16GB.
Nu är jag själv lika 'lyrisk' som jag trodde jag skulle vara med installation av diverse program etc.
Frun o andra sidan visar inte alls något positivt intryck.
Första intrycket var : 'Den är hal'.
Och sen började det...
'Den går inte att hålla i en hand och SMS'a med'
'Det går inte att MMS'a' (jo SwirlyMMS är installerat)
'Förstår inte vad alla tycker är så bra med iPhone..'
'MSN... '

Tydligen var det inte den bästa investering jag kunde gjort

Någon som kan ge tips på argument?

Hon har ju rätt i allt hon säger. Egentligen är det ingen praktisk lur. Man kan inte sms:a och köra bil. Man kan inte smsa utan att kolla osv. Hal, har tappat den i golvet många ggr.
MMS funkar men är kass.
Men man bara älskar den ändå. Bra leksak.
Min touchpad avled precis så jag får la ta och beställa en ny...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-13 00:17
Ursprungligen av cklauser:

Hon har ju rätt i allt hon säger. Egentligen är det ingen praktisk lur. Man kan inte sms:a och köra bil.(

Hoppas - för allas säkerhet - att du ALDRIG sms:ar under bilkörning, oavsett mobil...

Ursprungligen av mirydh:

Hoppas - för allas säkerhet - att du ALDRIG sms:ar under bilkörning, oavsett mobil...

Nej jag är ju kille

Ursprungligen av cklauser:

Nej jag är ju kille

Vad har man annars frugan till?

Ursprungligen av mackeswissman:

Vad har man annars frugan till?

Haha ja inte är det för att låta henna köra bil iaf

Ursprungligen av cklauser:

Man kan inte sms:a och köra bil.

Jag vet att det redan avhandlats, men ovanstående ser jag snarare som en fördel. Önskar att "invändningen" gällde alla telefoner, faktiskt.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-04-12 23:16

Jag känner igen mig i din situation. Köpte 2 iPhones.. en till mig och min bror.
När jag fick dem så var jag helt lyrisk... verkligen överlycklig och älskade allt.
Och när min bror fått peta på sin så ramlar klagomålen. Går inte skicka filer på bluetooth? inte mms? inte lägga in ringsignaler?
För en som jag som sedan apples presentation från iPhone läst och sett varenda blogg/guide/video i månaders tid ser det som en befrielse att äntligen få produkten. Jämfört med brorsan som inte vet någonting och får en iPhone i handen har en helt annan synvinkel.

Endast som en telefon är iPhone långt ifrån bäst. Vad din fru måste vara medveten om är att hon har Apples bästa iPod intergrerad. Den bästa mest lätthandterliga webbläsaren som finns på en "mobil".

Så anser nog att iPhone lämpar sig till den lite mer teknik-intresserade som faktiskt kommer använda Safari att surfa med och kolla mailen. Och kommer hon använda den flitigt som både iPod och Telefon kommer hon antagligen gilla att ha 2 i 1.

Nä vi har riktigt hamnat i kläm av detta nu.
Slutade med att hon valde att gå o lägga sig och jag fick uppgiften att återställa telefonen. Surt bara att vi låste oss på 2 år på tele2 , suck.

Nä det hon sökte i en mobil, fick jag 100% klart för mig nu. Det ska va en bra kamera som man kan ringa och MMS'a ifrån. Och det var ju totala motsatsen till vad jag la mina undanstoppade tusenlappar på.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-12 23:36
Ursprungligen av macminimini:

Jag införskaffade en 8GB iPhone till frun
Första intrycket var : 'Den är hal'.
'Den går inte att hålla i en hand och SMS'a med'
'Det går inte att MMS'a' (jo SwirlyMMS är installerat)
'Förstår inte vad alla tycker är så bra med iPhone..'
'MSN... '
Någon som kan ge tips på argument?

Här behövs inga argument, här behövs en ny telefon till frun.
Det är viktigt att man gillar sin mobiltelefon, alla kanske inte gillar just iPhone - säg till din fru att hon ska köpa den telefon hon själv gillar bäst.

Det är kanske lätt att när man gillar en pryl väldigt mycket så vill man att även andra ska få del av den glädje man känner. Man tror att även andra ska tycka som man själv tycker. Jag skulle så gärna vilja ge en iPhone till alla jag tycker om just för att jag själv tycker att en iPhone är den bästa pryl man kan ha!

Här gäller det att tänka efter - kanske att inte alla upplever saker på samma sätt som jag (kan det verkligen finnas folk som inte tycker att en iPhone är höjden av lycka!)

Nej, du behöver inte ge din fru bra argument - hon måste gå på sin egen "magkänsla" och köpa den telefon som passar just för henne.

Helt sant.
Hon ska helt enkelt få välja ut den mobil hon själv vill ha. Ska bara se till att ha råd med en sån.

Känns bara ruttet att hon säger att min entusiasm var det som dödade hennes intresse för telefonen. Men sen är hon o jag totala motsatser, på gott och ont. Detta var ännu en misslyckad gåva av flertalet försök.

Nä nu ger jag nog upp. Telefonen är nerpackad i lådan ingen, dock inte så orörd som jag hade önskat att den vore. Man kanske kan få ut 50% av vad man gav för den iaf.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-13 00:03
Ursprungligen av macminimini:

Känns bara ruttet att hon säger att min entusiasm var det som dödade hennes intresse för telefonen. Men sen är hon o jag totala motsatser, på gott och ont. Detta var ännu en misslyckad gåva av flertalet försök.

Nä nu ger jag nog upp. Telefonen är nerpackad i lådan ingen, dock inte så orörd som jag hade önskat att den vore. Man kanske kan få ut 50% av vad man gav för den iaf.

Men snälla macminimini, det här låter inte bra. Väldigt tråkigt om din entusiasm för något dödar hennes intresse för just den saken. Så jobbigt det måste kännas för dig. Det här verkar inte handla om telefoner. Ni måste nog sätta er ner och verkligen prata om detta, ta hjälp av någon klok människa om ni inte klarar av det själv.

Vad gäller telefonen så borde du väl få tillbaka vad du själv betalade för den. Det finns många som drömmer om en iPhone.

Ursprungligen av macminimini:

Helt sant.
Hon ska helt enkelt få välja ut den mobil hon själv vill ha. Ska bara se till att ha råd med en sån.

Känns bara ruttet att hon säger att min entusiasm var det som dödade hennes intresse för telefonen. Men sen är hon o jag totala motsatser, på gott och ont. Detta var ännu en misslyckad gåva av flertalet försök.

Nä nu ger jag nog upp. Telefonen är nerpackad i lådan ingen, dock inte så orörd som jag hade önskat att den vore. Man kanske kan få ut 50% av vad man gav för den iaf.

Öh, ? Slutar du använda din iPhone för att käringen inte gillar den ?
Eller har du gett henne en iPhone - som hon inte vill ha?

Byt inte telefonen... byt käring

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-13 17:00
Ursprungligen av Goflorp:

Byt inte telefonen... byt käring

Eller byt sida, finns många prylbögar där ute som uppskattar en fin telefon.:p

Ursprungligen av Laleh:

Eller byt sida, finns många prylbögar där ute som uppskattar en fin telefon.:p

Veckans kommentar

*pöss*

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-14 15:50
Ursprungligen av Goflorp:

Öh, ? Slutar du använda din iPhone för att käringen inte gillar den ?
Eller har du gett henne en iPhone - som hon inte vill ha?

Byt inte telefonen... byt käring

Exakt vad jag tänkte.

Msn finns
Man kan lägga in ringsignaler i mobilen

Vad folk klagat på är dock:
Dåliga högtalare
Litet tangentbord ( man får ju vänja sig vilket jag har
Att micken ligger under telefonen gör så att det inte blir så bra ljud (lägger handen under så ljudet ska eka in.. ett tips)

Sen har min flickvän (femenin som honär) klagat på att det inte finns någon spegel..

Jaja annars bästa telefonen jag haft!
Sen kan de va så att spelen mest är spel man kan imponera andra på
Spelar mest Tris (tetris), slått 30459 någon?

Ursprungligen av vincent1:

Msn finns
Man kan lägga in ringsignaler i mobilen

Vad folk klagat på är dock:
Dåliga högtalare
Litet tangentbord ( man får ju vänja sig vilket jag har
Att micken ligger under telefonen gör så att det inte blir så bra ljud (lägger handen under så ljudet ska eka in.. ett tips)

Sen har min flickvän (femenin som honär) klagat på att det inte finns någon spegel..

Jaja annars bästa telefonen jag haft!
Sen kan de va så att spelen mest är spel man kan imponera andra på
Spelar mest Tris (tetris), slått 30459 någon?

51792, du ligger efter grabben

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-04-12 23:59

68600 är mitt rekord.

Det räknas inte om man ändrar plisten!

Jo inte känns det som något bra när ens egen glädje över något gör att ens bättre hälft helt tappar intresset för den.

Får väl ta diskussionen när värsta frustrationen lagt sig hos mig

Jo får prova krångla iväg den sen.
(vincent1:
Lite tragikomiskt så har jag beställt sådan där mirror-screen-protection ,så den kommer isf ha spegel )

Fan verkar som om jag ändå måste låsa upp den igen innan försäljning iaf, alla säljer ju sina så. Själv ville jag ha orörda. Denna är ju varken eller

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-13 10:59

Om den är i bra skick kan du återställa den och sen låsa upp den och sälj den på blocket. Beroende på i vilken skick den är borde du få pengarna tillbaka om inte mer.

//Rob

Det finns väll ett skärmskydd som ser ut som en spegel när iphoneskärmen är svart..Tror macoteket säler den..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-13 18:10

Du kan visst sms;a med en hand. Håll fingret över en bokstav, flytta fingret till önskad bokstav, släpp. Där satt den

Yes!!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-04-13 19:56

Alltså, vill man ha en enkel telefon för att SMSa och skicka SMS ska man knappast köpa en iPhone? Känns spontant som om din fru inte direkt är 'target audience' för en telefon av iPhones magnitud.

Oberoende av det nu må vara, så är ju inte allt för alla.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-04-13 20:47
Ursprungligen av drew:

Alltså, vill man ha en enkel telefon för att SMSa och skicka SMS ska man knappast köpa en iPhone?

Äh! Det kommer snart Voice Recognition SMS till iPhone, då kan du SMS:a snabbare än världsrekordhållaren i SMS knapptryckning:
http://www.slashphone.com/113/5641.html

Perfekt i bilen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-14 15:44
Ursprungligen av Jetwash:

Äh! Det kommer snart Voice Recognition SMS till iPhone, då kan du SMS:a snabbare än världsrekordhållaren i SMS knapptryckning:
http://www.slashphone.com/113/5641.html

Perfekt i bilen!

OT:

Annars läste jag om ett fruktansvärt bra sätt att knappa sms på. Man lägger helt sonika ett finger på begynelsebokstaven i ett ord och drar sedan fingret över följande bokstäver. Telefonen skall då känna igen vilka bokstäver man drar fingret över och därefter bilda tänkbara ord. Låter fruktansvärt användbart och jag hoppas detta är något Apple plockar upp väldigt fort. De brukar faktiskt vara riktigt duktiga på nytänkade.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-14 16:16

Har folk extrema lässvårigheter? :S

"Jag införskaffade en 8GB iPhone till frun samtidigt som jag köpte min egen 16GB."

Det där med att någon annans glädje kan bli kvävande känner jag igen. Jag tror att det handlar om att man uppfattar det som att det finns förhoppning/förväntan att man ska uppleva samma glädje. Det handlar med andra ord inte om att vara glad för att den andre gläds.
Många var de middagar som förstördes av frågor om inte vinet var fantastiskt, smakade än det en och än det andra. Det var gott, jag kunde glädjas av att han hittat ett vin han länge sökt men nej, jag kände inte denna euforiska glädje själv över att kunna smaka det.
Nu var (är!) vi lika goda kålsupare - trots att vi försöker lägga band på oss ramlar vi dit. Det var inte så länge sedan jag fick höra: En fråga till om den jävla statyn så åker den ut ur vardagsrummet - du får ha den på kontoret! Ja, jag hade väl frågat väl många gånger under väl lång tid - det var ett bra tag sedan jag köpte den
Jag tror att man kan hoppas på att den andre kan glädjas över att man är glad över något - men varken hoppas eller förvänta att den andre känner samma glädje inför saken

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-14 17:24
Ursprungligen av macwitty:

Det där med att någon annans glädje kan bli kvävande känner jag igen. Jag tror att det handlar om att man uppfattar det som att det finns förhoppning/förväntan att man ska uppleva samma glädje.

Precis, som när min man köper ny bil (stor, grå, gubb-bil) och inte kan förstå varför jag inte blir glad över den nya bilen. För honom är det den ultimata bilen och han kan omöjligt förstå att jag inte tycker och känner likadant.

Klart att det är kul med ny bil men jag vill inte ha någon grå bil - jag vill ha en liten läcker och röd bil.

Macminiminis fru har kanske drömt om en liten, tunn och läcker mobiltelefon. Så kommer mannen hem med något hon inte alls har tänkt sig, och förväntar sig dessutom att hon ska bli galen av lycka - klart att hon blir ledsen och avig då.

Knepet när man ska ge presenter är väl att ge det den andra vill ha och drömmer om - och inte ge det man själv drömmer om.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-04-14 18:01

Finnes: SE W880i, SE M600i

Bevaka tråden