- iLind
- Medlem ●
- Uppsala
- 2008-04-10 20:53
Jag måste då säga något väldigt tråkigt.
Jag har med en ny dator aldrig haft så mycket problem som med min MBP faktiskt, i alla fall inte med hårdvaran (som jag inte skulle kunna rå för).
Jag har haft problem med mitt Wifi länge nu, även efter en ominstallation så fungerade det inte(den har varit på men inte går att aktivera den så att jag kunna koppla upp mig), nu plöttsligt dog min trackpad, gick inte att använda den alls(nej, det var inte inställningen som gör att den inaktiveras om en mus är inkopplad som var på) musknappen fungerade men inte plattan.
Startade om, nu fungerar i alla fall den men nu totaldog min AirPort. Tidigare har det vara varit att den inte gick att sätta på, nu finns det inget trådlöst kort i min dator alls enligt datorn själv. Jag kan inte hitta det eller änns installera några drivers för det.
Måste nu ledsamt säga att jag måste skicka tillbaka min MBP på reparation, detta mycket jobbigt då jag om 3 veckor ska på Birdie, årets dator-event för mig, mycket därför som jag köpte mig en ny dator nu och inte senare mot sommaren. Och nu har jag inte en fungerande dator.
Har varit en hel del andra småsaker också faktiskt som jag har stört mig på, som t.ex. att det inte går att tabba sig ur helskärms-program (som t.ex. spel) på något sätt. Att program stannar, att flera stycker (spel) inte änns går att starta.
Samt att jag dessvärre nog måste börja hålla med lite med mina vänner, man får en mycket bättre dator hårdvarumässigt för mycket mindre pengar om man inte köper mac.
Så ja, det har varit en hel del besvikelser faktiskt, men visst, jag har ju verkligen älskat min nya bärbara, troligen dock mycket för att det var just min första bärbara. Dock nu när jag inte har något trådlöst så tycker jag inte att den är speciellt bärbar längre, endast flyttbar. Ska jag ha internet hemma måste jag sitta med sladd, jag kan inte gå och sätta mig i vardagsrummer med datorn för då har jag inget internet.
På det här sättet hade jag kunnat spara 13 000kr och köpt mig en MacMini istället, hade ju varit typ samma sak.
Jadu, just nu återstår det för mig bara en sak att få ett ordentligt intryck av Apple som verkligen kommer att avgöra huru vida jag blir en riktigt trogen framtida kund eller om jag kommer lämna detta bakom mig.
Klarar de inte av att hantera min reparation på ett bra sätt så, ja. Tidsmässigt, strulmässigt och ett faktiskt resultat.
Har fram tills nu endast 3 intryck av Apple Care.
Det första jag fick höra var av min syrras kille, han hade problem med sin iMac, skickade på reparation, fick tillbaka, fortfarande fel, skickade tillbaka den, fick hem den igen men den fick åka på reparation en 3:e gång, efter det fick han hem den, fortfarande fel och fick då istället en helt ny.
Andra gången var när jag skulle fixa mitt iTunes konto, allt strulade och saker fungerade inte och jag reggade mig på Apple Store (swe) för att förhandsboka iPod Touchen och allt strulade mera (jag låg i 2st databaser nu istället för en(iTunes USA och Apple Store SWE) som egentligen ska sammarbeta). Detta fick jag dock löst efter lite mailkontakt med den Amerikanska supporten (hittade verkligen inget sätt att maila Apple SWE :S).
Tredje gången var nu när jag första gången ringde till Apple Care och pratade om mitt AirPort problem, detta har jag sedan gjort en gång till och nu kommer det bli en 3:e som kommer resultera i att jag måste lämna ifrån mig den(han sa redan förra gången att om det inte fungerar med ominstallationen så ska den reparerar och nu har det blivit till och med värre).
Så av 3st så är det endast 1 som varit bra där det blivit en bra lösning på det hela. Får väl se hur detta slutar.
Blir spännande att se om jag får några kommentarer på detta om någon nu skulle orka läsa allt.
Vilket som så ha det så bra, jag hör av mig om hur det gick!
MVH,
iLind.