Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mbox 1, imac (Intel Core 2 Duo) och Logic

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ovanstående förutom Logic. Tänker dock skaffa det och undrar om någon har haft problem med denna kombination.
Bör kanske tillägga att jag precis gått från PC till Mac och känner mig relativt grön på området. Därför undrar jag hur/om man installerar Mboxen på datorn. Jag har pluggat in den i usb-ingången, men inget händer.

Tacksam för svar!

/Thomas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 09:18

Kräver inte MBox Protools LE?

Vänligen, Ylan

Nej, jag har flera kompisar som kört Logic+Mbox. Så det ska funka!
/Thomas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-17 16:52

OK, det var ett tag sedan jag kikade på MBox!

Vänligen, Ylan

Vissa iMacs verkar inte ge tillräckligt med ström via USB för vissa ljudkort. Läste i ett annat forum om vissa M-Audio USB-kort som inte ville rulla.

Ursprungligen av Gilbert 2:

Vissa iMacs verkar inte ge tillräckligt med ström via USB för vissa ljudkort. Läste i ett annat forum om vissa M-Audio USB-kort som inte ville rulla.

Digidesign supportar bara att man kör sin mBox på "den ena" USB-porten. Vilken av dem minns jag inte. Kolla deras support på MacBooks under "compability."

• Medlem
  • Örebro
  • 2008-03-17 21:36

Du behöver installera drivrutinen för ditt M-Audio. Använder du OS X 10.5 är det oklart om drivarna ännu är klara. Kolla på deras hemsida. Använder själv ProTools LE med M BOX Mini och väntar på att Digidesign skall släppa uppdatering för LE

Man kan absolut köra andra sequencerprogram på M-boxen och jag har kompisar som kör m-box 2 och logic utan problem. Däremot måste man installera pro-tools för att det ska funka. Jag tror att drivrutinerna för m-boxen ligger integrerade i pro tools installationen.

Prova installera pro tools (7.1.1 eller senare versioner för intel-macar) och kolla om det inte funkar sen.

Tack för svar!
Jaha, vad jobbigt... Måste jag alltså köpa Pro Tools för att kunna använda Logic? Det blir ju lite kaka på kaka... Finns det ingen annan väg att gå? Jag hade ju PC när jag köpte ljudkortet, så jag har ingen Macversion av Protools.

/Thomas

Senast redigerat 2008-04-09 23:56
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-14 07:54
Ursprungligen av Thomas Lhomas:

Tack för svar!
Jaha, vad jobbigt... Måste jag alltså köpa Pro Tools för att kunna använda Logic? Det blir ju lite kaka på kaka... Finns det ingen annan väg att gå? Jag hade ju PC när jag köpte ljudkortet, så jag har ingen Macversion av Protools.

/Thomas

Du får väl Pro Tools LE med MBox?

Vänligen, Ylan

Jag tror tyvärr att det är så. Men om du har installationsskivorna till pro tools kvar ska där ju finnas både en PC och en Mac skiva, det finns det iallafall till Mbox 2.

Ja, det fick jag, men det var PC-versionen...

Fast nu har det löst sig! Jag loggade in på mitt konto på Digidesigns hemsida och då laddades Digi CoreAudio Manager automatiskt ned. Jag installerade programmet och pluggade in ljudkortet och allt funkade. Skitsmidigt (eftersom jag är van vid PC där allt krånglar i minst en vecka innan man får det att NÄSTAN funka...)!

Tack för all hjälp, ändå.

/Thomas

1
Bevaka tråden