Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EFI-uppdatering MBA

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-04-09 00:47

MacBook Air EFI Firmware Update 1.0 - 2.1MB

This update fixes several issues to improve the stability of MacBook Air computers.

After the firmware is successfully applied to your Mac, your Boot ROM Version will be:
MBA11.00BB.B03

You can confirm the version of the BootROM installed on your computer using System Profiler.

For further information on this Update, please visit this website: http://support.apple.com/kb/HT1244

-------
Måste vara hyffsat ny, för artikeln finns inte än på Apples sidor

Måtte nu den sluta knäppa i ljudkortet!

Installerar...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-04-09 00:49

Äsch, jag har inte strömadaptern med mig hem, krävs för att kunna köra uppdateringen... Jaja, får väl stå ut tills imorrn då

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-09 00:54

Även till imac fast då version 1.3 av firmware

Också tangentbordsfirmware

Verkar funka efter uppdatering...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-04-09 09:16

Till MBP också, fast då 1.5

  • Medlem
  • 2008-04-14 18:29

Mystisk sak: Denna firmware-update vill installera sig på min MBA varje dag! Datorn tycks inte komma ihåg att den installerats.

Någon annan som upplevt detta, och vad ska man göra åt det?

Har du verkligen installerat den? Du vet att du måste dra igång den och låta den starta om osv.?

  • Medlem
  • 2008-04-14 21:15

Nej, då har jag nog inte installerat den. Hur gör man det? Jag klickar ju på "installera", och då laddar den ner filen, gör någonting som liknar installera, och slutar med att "skriva paketkvitto" som det står. Jag har också startat om efter det, dock utan att jag blivit uppmanad till det. Jag trodde inte man behövde "dra igång" sådant här på egen hand, och i alla händelser inte utan någon uppmaning att göra det. Men så är det kanske inte?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-04-14 21:23

Tryck på länken (den blå texten) i första inlägget för mer info om hur man uppdaterar.

Gå in under "program" och sen "verktygsprogram", där hittar du något som heter "MacBook Air EFI Firmware-uppdatering", kör den så är du igång.

1
Bevaka tråden