Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Myspace utmanar iTunes (Store)!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-04-03 15:48
Citat:

Myspace utmanar Itunes
Myspace ska ihop med tre musikjättar utmana Itunes med en ny stor musiksajt, uppgav insatta källor för Reuters på onsdagen.

Det nya nätverket ska heta Myspace Music och blir ett samarbete med Warner Music Group Corp, Sony BNG Music Entertainment och Vivendi SA:s Universal Music Group, hette det. Det var oklart huruvida EMI Group också ingår.

Tjänsten ska integreras med Myspace och erbjuda bland annat mp3-filer, konsertbiljetter och ringsignaler.

Förhandlingar har pågått i några veckor, men där finns ett hinder i form av en upphovsrättstvist mellan Universal Music Group och Myspace sedan 2006. En källa sade dock att det har gjorts framsteg så att en förlikning kan bli klar i tid före eklateringen av Myspace Music inom några dagar.

Inget sades om när den nya musikdelen hos nätverksjätten ska lanseras. Varken Myspace eller något av musikbolagen ville kommentera uppgifterna.

Denna artikel publicerades på DN's hemsida igår.

Intressant att Myspace ger sig på att försöka utmana iTunes, frågan är dock hur det går. Personligen föredrar jag ett program som iTunes att gå in i och på ett mycket smidigt sätt kunna ordna med t.ex. min musik, lyssna på musik eller köpa låtar i iTunes Store.

Nu verkar det ju som att denna nya utmanaren kommer att integreras med webbsidan Myspace, vilket känns som ett minus om man då måste gå in på hemsidan och ladda ner låtarna för att sedan behöva organisera med dem på datorn därefter. Nu kanske det blir så att det lanseras någon Myspace-spelare, vilket absolut skulle göra det till en annan femma!

Men jag tror att de har en grymt tuff uppgift framför sig om de skall konkurrera ut iTunes. Men förvisso är det ju riktigt tunga namn som ger sig in i samarbetet, Sony BMG (det är felstavat i artikeln ), Warner Music och EMI är ju bland de absolut största aktörerna på musikmarknaden.

Det blir spännande att se, om detta nu kommer till skott... den som lever får se!

jag tror detta kommer gå ganskabra då itunes idag är väldigt "låst". Med det menar jag i första hand enbar gjort för ipods. (drm-skit)

Den som lever får se.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-04-14 23:23

Menar du att iPod är skit eller att iTunes är skit på grund av faktumet att det är gjort för iPod?

Ursprungligen av Occhino:

Menar du att iPod är skit eller att iTunes är skit på grund av faktumet att det är gjort för iPod?

Det som låser in en användare är alltid "dåligt". Oavsett om det heter iTunes eller WMP.

Myspace ger oss ett alternativ till itunes. Valfrihet är alltid bra, både för plånboken och kvalitet.

1
Bevaka tråden