Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bsd system ändra root lösen

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, sitter på min iPhone 1.1.3, och har använt ziphone och har installerat swephone o lite spel, men nu när jag skulle ladda ner Bsd System 2.1 står det:

Notice: Do not use password to change the password on 1.1.3, it is currently broken and will make springboard crach continuosly!


Vad ska jag göra för att åtgärda detta problem?

Jag antar att det man menar med varningen är att man inte skall byta ut det redan satta root-lösenordet "alpine".

Så länge allt fungerar för dig så är det inget som behöver fixas, byt bara inte lösenord på root-kontot.

Ursprungligen av Ludde57:

Hej, sitter på min iPhone 1.1.3, och har använt ziphone och har installerat swephone o lite spel, men nu när jag skulle ladda ner Bsd System 2.1 står det:

Notice: Do not use password to change the password on 1.1.3, it is currently broken and will make springboard crach continuosly!


Vad ska jag göra för att åtgärda detta problem?

Kanske beror på att du sitter på telefonen...;)

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-04-15 20:33

Det är en vanlig notice/varning att du inte ska byta lösenordet på root... men det antar jag att du inte planerat att göra.

men grejjen är den att jag vill installera BSD system 2.1 för att kunna ändra teman, men nu kan jag inte göra något nu hänger den sig så fort jag startar installern...:(

är de ingen på hela denna sajt som vet hur jag ska göra...nu kan jag öppna installern igen, vad vill den med root lösen ordet?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-19 00:34
Ursprungligen av Ludde57:

är de ingen på hela denna sajt som vet hur jag ska göra...nu kan jag öppna installern igen, vad vill den med root lösen ordet?

Läste du inte inlägg # 4???

jo men den besvarar inte min fråga, Det är så att jag vill installera BSD system 2.1 för att kunna ändra teman, men då kommer den skyllten upp, och programet är inte installerat....

Ursprungligen av Ludde57:

jo men den besvarar inte min fråga, Det är så att jag vill installera BSD system 2.1 för att kunna ändra teman, men då kommer den skyllten upp, och programet är inte installerat....

Kan du inte trycka ok när den skylten kommer upp?
Om du tittar under "uninstall"-fliken i Installer, finns inte BSD subsystem där då?

Ursprungligen av theplague:

Kan du inte trycka ok när den skylten kommer upp?
Om du tittar under "uninstall"-fliken i Installer, finns inte BSD subsystem där då?

Den ligger faktiskt där men, den ligger inte på skrivbordet...kan jag öppna det på annat sätt

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-19 13:49

BSD Subsystem ger ingen ikon på skrivbordet och har inte gjort det på länge.

Och vadå "öppna det"?? Det är bara systemfiler som utnyttjas av resterande program, inget du behöver öppna för att det ska fungera.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-19 13:58
Ursprungligen av Ludde57:

Den ligger faktiskt där men, den ligger inte på skrivbordet...kan jag öppna det på annat sätt

Då är den installerad.
Inget du behöver göra, används bara av andra program.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-19 10:02
Ursprungligen av Ludde57:

jo men den besvarar inte min fråga, Det är så att jag vill installera BSD system 2.1 för att kunna ändra teman, men då kommer den skyllten upp, och programet är inte installerat....

Jo, den besvarade frågan, att det bara är information till dej.
Hur vet du att BSD inte är installerat?

För min bror och min kusin har programet och de ska ligga en ikon på "skrivbordet"

Case closed.

1
Bevaka tråden