Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPod har somnat in...?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte jailbreaka min iPod touch med Pwnage tool vilket jag laddade ner. Jag kopplar in iPodden och följer instruktionerna vilket är enkla..dock får jag upp en ruta "Please turn your iPod into Recovery mode...jag gör enligt intruktionerna detta, programmet går ej vidare så jag gör om proceduren ett antal gågner. Det som sedan händer sedan är att min iPod verkar stendöd...svart skärm etc...den går ej att starta och varken den eller iTunes reagerar när den är kopplad till datorn.

Någon som vet hur man får liv i den? Vad jag vet har jag inte hört talas om någon som pajjat sin iPod med Pwnage tool.

Tacksam för snabb hjälp!

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-15 00:08

Den går inte att lägga i recovery mode?

Det går inte att lägga den i något mode överhuvudtaget...läste om andra som har haft samma problem..kan vara botloadern som är sabbad.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-15 17:26

jag har aldrig hört något liknande :s
Får söka lite och kolla om det finns någon hjälp

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-15 17:49

håll in båda knapparna samtidigt.. det måste fungera att starta den då.

Att hålla in båda knapparna sammtidigt fungerar ej Den är stendöd!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 11:52

Provat med Restore Mode? Ha iPod'en ikopplad i datorn, håll inne home och sleep-knapparna i 10 sek, och efter det släppa sleep-knappen? Om inte det fungerar så är det nog kört. Och det vore ju väldigt tråkigt och inte minst underligt.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-16 15:22

jag har inte hittat någon med samma fel, det måste gå att lägga den i restore mode eftersom den inte hänger ihop med ipod touchs firmware

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-16 17:30

Jag hade samma problem en gång, det gick inte att få igång den, varken i Recovery Mode eller DFU Mode. Oavsett vad jag än gjorde. Så jag provade att synka den med en annan dator. Jag kopplade in den och höll in Sleep/Wake knappen & Home-knappen i tio sekunder, sedan släppte jag Sleep/Wake knappen och höll in Home-knappen i ytterliggare 10 sekunder. Då fick jag upp den i iTunes och kunde återsälla den normalt. Det kan även funka att installera om iTunes helt.

Senast redigerat 2008-04-16 17:48

Hmm tackar..skall proa detta! Dock har jag redan provat mellan G5:a:n och MacBook Pro..

Det löste sig via annan dator! Tusen tack!!! Pust!!!

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-17 15:31

Vilken tur!

1
Bevaka tråden