Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efter Categories-installering försvann ikoner

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 08:45

Hej. Jag är en förvirrad tjej som säger "hej".

Har ett problem med min nya 1.1.4 - jag fick ett städbehov och installerade Categories och pysslade med att lägga in olika ikoner i några nya mappar.

Det som inträffade var dels att ikonerna i en mapp inte syns. Vad värre är - det såg ut som om den mappen innehöll (0) saker när jag ju hade lagt in flera.
För att börja om från noll försökte jag radera den mappen.

Då försvann flera ikoner från skrivbordet (heter det så på Iphone också?) som jag inte ens hade placerat i någon ny mapp. Exempelvis kameran, Installer, Safari ...

Vad kan ha hänt? Och hur gör jag nu?

Jag blir glad över alla m-y-c-k-et pedagogiska förklaringar, för jag är sannerligen en novis.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-16 09:39
Ursprungligen av ingy99:

Hej. Jag är en förvirrad tjej som säger "hej".

Har ett problem med min nya 1.1.4 - jag fick ett städbehov och installerade Categories och pysslade med att lägga in olika ikoner i några nya mappar.

Det som inträffade var dels att ikonerna i en mapp inte syns. Vad värre är - det såg ut som om den mappen innehöll (0) saker när jag ju hade lagt in flera.
För att börja om från noll försökte jag radera den mappen.

Då försvann flera ikoner från skrivbordet (heter det så på Iphone också?) som jag inte ens hade placerat i någon ny mapp. Exempelvis kameran, Installer, Safari ...

Vad kan ha hänt? Och hur gör jag nu?

Jag blir glad över alla m-y-c-k-et pedagogiska förklaringar, för jag är sannerligen en novis.

Categorize är nog inget man bör installera som novis, flera har haft problem med det.
Lättaste sättet att återställa är att göra den "ren" genom iTunes, och sedan kativera/jailbreaka/låsa upp den igen. Synka den därefter med iTunes så du får in dina kontakter, musik etc, igen.

Hur man gör detta finns det massor av trådar om här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 10:56

Tack för tipet. Men:
Jag gick in i itunes och återställde telefonen. I slutänden deklarerade itunes att telefonen inte gick att återställa på grund av ett okänt fel.

Efter en tvångsomstart är jag nu tillbaka där jag var innan - med delvis försvunna ikoner.

Några tips på vad jag gör nu?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-16 11:03

Heej!

Jag har samma problem..! Finns det inte något sätt att lösa det bättre på?
För mina ikoner försvann oxå när jag "rensade" upp med hjälp av categories..?
Bla bilder bara försvann....
sedan vet jag inte vilka mer för jag kommer inte ihåg va som fanns innna.. haha..

men snälla... nått som kan funka?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-16 12:07

När du försöker att återställa går det lättare om du startar iPhonen i recovery mode. Det gör du enklast på det här sätter.
Stäng av iPhonen och koppla bort den från USB kabeln.
Håll ner home knappen (den med fyrkanten) och koppla in USB kabeln. Fortsätt hålla ner Home knappen tills du ser USB kabeln och iTunes logot på skärmen.
iTunes ska nu hitta din telefon och säga att den är i recovery mode.

Nu är det bara att återställa till 1.1.4 igen och använda iLiberty+/Pwnage för att jailbreaka/activera din telefon igen.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-16 12:37
Ursprungligen av Robo-X:

När du försöker att återställa går det lättare om du startar iPhonen i recovery mode. Det gör du enklast på det här sätter.
Stäng av iPhonen och koppla bort den från USB kabeln.
Håll ner home knappen (den med fyrkanten) och koppla in USB kabeln. Fortsätt hålla ner Home knappen tills du ser USB kabeln och iTunes logot på skärmen.
iTunes ska nu hitta din telefon och säga att den är i recovery mode.

Nu är det bara att återställa till 1.1.4 igen och använda iLiberty+/Pwnage för att jailbreaka/activera din telefon igen.

//Rob

Tack för svar..!

Men om jag hade 1.1.3 innan? Gör det någon Skillnad?
Va där det för skillnad på recovery mode och "vanligt"?

Men jag frågar mig.. Är det så enkelt..? som det verkar.. Att installera liberty+
klicka för alla alternativen och köra..? Och sedan så är det klart?
sedan installera swephone via installer och annat gott man vill ha?

återigen...:-D är det så enkelt som det verkar... Jag har mac..
Hur funkar det med olika versionerna? jag har 1.1.3 nu..
vad lägger liberty in?

ursäkta om man verkar korkad.. men man vågar ju inte vad som helst.. tyvärr.:-(

jätte tacksam för svar!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-16 12:48

Eftersom du har en Mac så kan du använda pwnage. I så fall använd den här guiden.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-16 12:57

Kan göra ja... Men är den bäst?

men i guiden så skall man ju återställa telefonen.. när väl upplåsningen (osv) är klar?

återigen tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-16 16:00

Det är just nu den bästa upplåsningen.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-16 20:07

Någon som kört den guiden??? För när man skall ladda ner Bootbilderna.. så kostar det ju pengar?? eller.. e d bara jag som är korkad?
sedan en annan fråga..

vad skall man göra för förberedelser? innan man skall låsa upp den?

Finns det något annat liknande program som tillåter att man kan flytta på iconerna som man kan i 1.1.3 för 1.1.2? Så man slipper har ett helt fullt springboard utan bara några stycken på varje sida. Tack

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-17 00:22
Ursprungligen av themys:

Någon som kört den guiden??? För när man skall ladda ner Bootbilderna.. så kostar det ju pengar?? eller.. e d bara jag som är korkad?
sedan en annan fråga..

vad skall man göra för förberedelser? innan man skall låsa upp den?

Tryck på free knappen nere till höger, vänta 10-20sek, skriv säkerhets ordet. Sen så kan du ladda ner bootloaders.

//Rob

1
Bevaka tråden