Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar i ex Touchpad Pro och Navizon sparas inte efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har tagit upp detta på annat håll i forumet men startar en egen tråd...

Efter att ha uppdaterat till 1.1.4 med iLiberty+ sparas inte inställningar i Touchpad Pro eller Navizon.
I fallet Touchpad Pro går man ju in på "+" för att lägga till namn, IP-adress och password, men när man trycker "save" finns ändå inger server sparad.
I Navizon sparas inte Account-info(username och password) från session till session utan måste fyllas i på nytt varje gång.
Det känns som att dessa problem hör ihop.

Grejen är att detta har uppkommit efter min andra återställning till 1.1.4.
Jag gjorde en först och då fungerade det.
Sedan trodde jag det blev något fel när jag av olika anledningar gjorde en återställning, då detta krångel uppkom.
Då gjorde jag en tredje återställning men ingen skillnad. Den sparar fortfarande inte inställningarna i dessa program.

Några idéer?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-07 12:02
Ursprungligen av theplague:

Har tagit upp detta på annat håll i forumet men startar en egen tråd...

Efter att ha uppdaterat till 1.1.4 med iLiberty+ sparas inte inställningar i Touchpad Pro eller Navizon.
I fallet Touchpad Pro går man ju in på "+" för att lägga till namn, IP-adress och password, men när man trycker "save" finns ändå inger server sparad.
I Navizon sparas inte Account-info(username och password) från session till session utan måste fyllas i på nytt varje gång.
Det känns som att dessa problem hör ihop.

Grejen är att detta har uppkommit efter min andra återställning till 1.1.4.
Jag gjorde en först och då fungerade det.
Sedan trodde jag det blev något fel när jag av olika anledningar gjorde en återställning, då detta krångel uppkom.
Då gjorde jag en tredje återställning men ingen skillnad. Den sparar fortfarande inte inställningarna i dessa program.

Några idéer?

Det finns svar i en annan tråd, någon fix som behövs, med hänsyn till behöreigheterna, tror jag.

Edit: T ex denna. Att inte använda iLiberty+ är ju en lösning...
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/240649-iphone-tappar-inst-llningar-ljud-signaler-m-m.html

  • Medlem
  • City
  • 2008-04-07 12:13

Skapade en tråd och hittade lösning själv, vet inte om svaret efter mitt i tråden gör samma sak men jag antar det, annars kika på länken i inlägg nr 1, http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/240362-inst-llningar-p-sounds-sparas.html

Ursprungligen av kraspor:

Skapade en tråd och hittade lösning själv, vet inte om svaret efter mitt i tråden gör samma sak men jag antar det, annars kika på länken i inlägg nr 1, http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/240362-inst-llningar-p-sounds-sparas.html

Ok, men en fråga bara :
Exakt vad gjorde du?
Det som står här?: http://www.99.se/1500614-post13.html

  • Medlem
  • City
  • 2008-04-17 15:29

Jag körde scriptet. Fast efter det gjorde jag en ny install också.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-17 17:24

Det problemet fanns i den gamla versuonen utav iLiberty+. Den nya versionen har inte den bugen.

//Rob

Näe, men Liberty+ buggar fortfarande med Väder som bara vill visa Cupertino, Liberty+ har problem med att överföra favoriter från explorer, Liberty+ har problem med sin egen auto update funktion som inte funkar..... Har låst upp dussintals telefoner och BARA haft problem med Liberty+.

Ursprungligen av 4sprung:

Näe, men Liberty+ buggar fortfarande med Väder som bara vill visa Cupertino, Liberty+ har problem med att överföra favoriter från explorer, Liberty+ har problem med sin egen auto update funktion som inte funkar..... Har låst upp dussintals telefoner och BARA haft problem med Liberty+.

Senaste versionen med?
Vilken har du?

Kraschar när den ska patcha 1.3.0.113. (efter auto update), så jag har väl versionen innan antar jag, orkar inte kolla, förtroendet <0.

Ursprungligen av 4sprung:

Kraschar när den ska patcha 1.3.0.113. (efter auto update), så jag har väl versionen innan antar jag, orkar inte kolla, förtroendet <0.

Ja och då har du den med buggen.
Vad står det om du trycker "about" i meny i programmet?

1.2.0.65, samma bug på 2 datorer. Tänkte att jag skulle prova på min egen lur (igen) eftersom jag dissat iliberty så hårt innan, big mistake.. Inställningar för e-posthämtning sparas inte, summerboard funkar inte, auto correction off funkar inte, etc,etc.......

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-18 09:46

Men snälla du om du vet att det finns en nyare version varför använder du då den gamla? Det hjälper att avsluta programmet innan du uppdaterar med auto update. Fungerade klockrent för mig i parallels.

//Rob

Hej Rob!
Jag körde iliberty+ för att du har rekommenderat programmet här på forumet!
Jag kör den gamla programvaran för att uppdateringen inte funkar, har försökt att ladda ner på två två datorer utan att lyckas.

Läs mitt inlägg, som du skulle säga;-] !

Jag uppskattar verkligen dina tips och all hjälp här, du är en betydligt mer avancerad användare än jag så jag tvivlar inte på att du lyckats med iliberty+.
Det verkar bara vara lite förfelat med ett 'enkelt' gränssnitt för oss lite mindre insatta när man sen ska läsa bloggar och gå in via terminalen för att få det att funka, eller?

Edit: Patchen funkade med ditt tips, tack Rob! Ska ge det hela en chans till med senaste ver.
/4spr

1
Bevaka tråden