Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny touch-ägare med frågor.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyligen skaffat en iPod touch, och måste säga att det är en helt fantastisk apparat, men ibland gör den inte som jag vill.

När jag ska logga in på en sida på internet, till exempel 99.se så kommer jag till texten; "välkommen tillbaka CaptainWolff, klicka här om du inte blir vidarebefordrad" och sedan tillbaka till 99.se's startsida oinloggad. Loggar jag i på facebook så kan jag gå till en eller två olika sidor innan jag loggas ut och kommer till sidan "du måste vara inloggad för att se denna information"
Är det någon som vet hur man fixar detta?

En annan sak är att när jag ansluter till datorn och har iTunes igång så tar det ~5 minuter för iTunes att hitta iPoden. Under tiden så svarar inte iTunes och den snurrande färgglada indikatorn visas när man har pekaren över iTunesfönstret.
Ipoden är jailbreakad, har version 1.1.4. Jag har aktiverat manuell hantering av musik och video och har inte automatisk synkning.
Någon som vet var för det tar så lång tid?

Helt plötsligt slutade Pianist att fungera på min iPod. Först fungerade det som det skulle, men efter att jag startat om iPoden så hade inte Pianist längre något ljud.

Om någon vet hur man åtgärdar ovanstående blir jag mycket tacksam.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-04-20 16:29

Angående det första problemet, så har jag fått för mig att det fungerar bättre att klicka på "Logga in"-knappen, istället för att bara trycka på "Gå" (på Touchens tangentbord) när användarnamn och lösenord är ifyllda. Detta verkar variera från inloggning till inloggning...

Ursprungligen av Jonson:

Angående det första problemet, så har jag fått för mig att det fungerar bättre att klicka på "Logga in"-knappen, istället för att bara trycka på "Gå" (på Touchens tangentbord) när användarnamn och lösenord är ifyllda. Detta verkar variera från inloggning till inloggning...

Inget av alternativen fungerar för mig på 99.se

problemet med långa synkroniseringstider har löst sig (vet inte hur), men de andra problemen kvarstår. Är det verkligen ingen som har någon aning om hur man kan lösa dem?

  • Medlem
  • 2008-04-24 22:39

Ställ en fråga per tråd och döp varje tråd till något som beskriver frågan så får du säkert bättre svar.
Du följer dessutom forumreglerna.

1
Bevaka tråden