Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca 2 itunes till en Iphone

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu fått mit iphon typ ett åre efter alla andra. Jag ställs då inför följande problem.
Jag vill synka min telefon mot min hemma dator (enbart musik) och sedan mot jobb datorn (kalender, mail, osv ej musik).

Går detta att lösa eller kommer jag att sabba telefonen?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-20 11:49
Ursprungligen av sirandrew:

Har nu fått mit iphon typ ett åre efter alla andra. Jag ställs då inför följande problem.
Jag vill synka min telefon mot min hemma dator (enbart musik) och sedan mot jobb datorn (kalender, mail, osv ej musik).

Går detta att lösa eller kommer jag att sabba telefonen?

Du sabbar inte telefonen genom att prova
Musik kan du bara synka mot en dator, Kontakter mot flera datorer. Kalender, mail etc vet jag inte, testa.

Om det inte går "out of the box" så borde det iallfall gå med hjälp av t.ex. Swaptunes -> http://blog.psmxy.org/pkg-info/swaptunes/

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-04-20 14:06

Det förstår jag inte riktigt. Det går inte att synca en Iphone mot två datorer, men det funkar med en Ipod Touch. Nån som kan komma på en anledning till att Apple är så illa tvugna att spärra Iphonen men inte Itouchen?

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-04-20 17:14
Ursprungligen av urkass:

Det förstår jag inte riktigt. Det går inte att synca en Iphone mot två datorer, men det funkar med en Ipod Touch. Nån som kan komma på en anledning till att Apple är så illa tvugna att spärra Iphonen men inte Itouchen?

...inte en aning, det är så idiotiskt. Det fungerade hur bra som helst på min iPod video 30gb men inte med iPhonen. Man vill givetvis knna synca med flera datorer och även kunna använda iPhonen som en extern disk (Ja, jag vet att man kan göra det med wifi, men vem pallar skicka filer över det?)

/Andreas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-16 16:33
Ursprungligen av urkass:

Jodå med lite fulhack fungerar det.
Jag har kopierat samma itunes bibliotek på jobbet som jag har hemma och det fungerar perfekt.

Kontakter och kalender verkar gå att syncka med flera, dock så är det nåt kaiko med min ena outlook så det funkar inte riktigt. Men det verkar som det skulle kunna gå iallaflal.

Har fått det att funka svarade på någon fråga som dök upp när jag skulle synca på den andra datorn. Så nu funkar det med bara musik på en dator och kalender och annat på den andra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-16 16:41

Men vad gäller kalender, mail och kontakter så föreslår jag att kolla om ni inte använder Exchange och då koppla upp Active Sync istället... då syncar du inte mot datorn utan direkt mot servern via Wifi/3G.

1
Bevaka tråden