Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone fortfarande slut på Manhattan? (080402)

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-04-02 22:40

Hade tänkt köpa med några hem, någon som kan bekräfta om dom finns eller ej. Enligt vad jag vet så fanns dom ej i lager 25 februari.

// Jonathan

Två kollegor på jobbet köpte sina i förra veckan.
Slut på tisdagen i lager på torsdagen (vilket också märktes på köerna sa de).

ska kolla idag... tillbaks i nyc nu...

Hur gick det, makktrakker? Bingo?

Har en polare som e där och ska hämta hem en till mig, men kommer inte få reda på om hon fått med sig nån förrän hon är tillbaka i Sverige...skulle vara kul med en ledtråd

Ska till Vegas och sen till New York om en vecka. Är det någon som vet om alla iPhones är slut eller om det finns några i lager nu?

Pyser också till NYC om ca en vecka och undrar om någon vet lagerstatusen på Manhattan? Hade varit sjukt tråkigt om man möttes av ett: "Im sorry".

BTW: för att slippa gnäll i kassan, är det "bäst" att köpa kontant eller med kort?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-18 14:36
Ursprungligen av gameover:

BTW: för att slippa gnäll i kassan, är det "bäst" att köpa kontant eller med kort?

Måste betala med kort.

Ursprungligen av Laleh:

Måste betala med kort.

Ahh okay...
VISA som VISA, eller påpekar dom att det är ett svenskt kort?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-18 14:43
Ursprungligen av gameover:

Ahh okay...
VISA som VISA, eller påpekar dom att det är ett svenskt kort?

Ber ju om kortet samt legitimation så de ser ju att du inte är Amerikanare. Men det var inga problem när jag handla, gjorde det dessutom i två olika Apple Stores så det ska inte vara några problem alls. Bara håll med när de säger att man måste teckna abonnemang med AT&T vilket man gör när man kommer hemma så skriv inte under nått abonnemang i butiken. Gå till Apple Store inte till AT&T, brukar vara svårare att köpa i AT&T.

Ursprungligen av Laleh:

Ber ju om kortet samt legitimation så de ser ju att du inte är Amerikanare. Men det var inga problem när jag handla, gjorde det dessutom i två olika Apple Stores så det ska inte vara några problem alls. Bara håll med när de säger att man måste teckna abonnemang med AT&T vilket man gör när man kommer hemma så skriv inte under nått abonnemang i butiken. Gå till Apple Store inte till AT&T, brukar vara svårare att köpa i AT&T.

Ajo klart dom ser det.
Har hört om att folk blivit nekade när dom visar upp ett svenskt kort.
...känns lite random det där.

Nu är jag dock lite orolig att nallarna ska vara slut på hela Manhattan.
Men men, visar väl sig

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-18 15:02

Men om de nekar är det bara att testa en annan Store eller komma tillbaka senare. Men vi får hoppas på det bästa och att du kommer hem med en telefon.

Ett annat tips, var tidigt ute om du ska besöka lite sevärdheter, köerna växer fort:p

Ursprungligen av Laleh:

Men om de nekar är det bara att testa en annan Store eller komma tillbaka senare. Men vi får hoppas på det bästa och att du kommer hem med en telefon.

Ett annat tips, var tidigt ute om du ska besöka lite sevärdheter, köerna växer fort:p

Du menar köer i affären?
...jao fast den på femte är väl öppen 24/7?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-18 15:19
Ursprungligen av gameover:

Du menar köer i affären?
...jao fast den på femte är väl öppen 24/7?

Menade frihetsgudinnan och liknande . Men kuben på femte är öppen 24/7.

Ursprungligen av Laleh:

Menade frihetsgudinnan och liknande . Men kuben på femte är öppen 24/7.

Ahh det är inte första gången i NYC för min del.
Tänkte försöka undika alla turistfällor

Fick svar från polaren min igår, hon sa att de var slut i Apple Store och att de inte visste när de skulle få in nya. Damnit. Men kanske tur i oturen - nu är de ju billigare i England än i staterna anyhow.

Ursprungligen av fruktsallad:

Fick svar från polaren min igår, hon sa att de var slut i Apple Store och att de inte visste när de skulle få in nya. Damnit. Men kanske tur i oturen - nu är de ju billigare i England än i staterna anyhow.

Oh no!! Jag drog en rövare och bokade en phone på Staten Island...
SKA HA EN!

Känns lite drygt att beställa från UK när man ändå ska över vattnet :-S

  • Medlem
  • Lerum
  • 2008-04-23 20:32

Varför måste man betala med kort? Det verkar ju sjukt konstigt. Man måste ju få betala hur man själv vill. Tänk om man inte har kort, kan man inte köpa en iphone då? :S

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-23 21:14
Ursprungligen av onaz:

Varför måste man betala med kort? Det verkar ju sjukt konstigt. Man måste ju få betala hur man själv vill. Tänk om man inte har kort, kan man inte köpa en iphone då? :S

Det är så bara för att dom inte vill att man ska kunna köpa hur många som helst. Om man köper med kort kan dom se hur många man köpt.

1
Bevaka tråden