Hur är era gemensamma kalendrar för arbetsgrupper uppbyggda?
Jag vill gärna höra om era exempel både vad gäller programvara för klient och server samt hur många/vilka kalendrar ni använder.
Vi har en blandad miljö, där de flesta använder Mac och iCal samt några som använder Win XP och Outlook. Idag har vi inte ett gemensamt arbetssätt. Detta tänkte jag alltså ändra på.
Är 14 stycken personer som arbetar i olika konstellationer med arbetsgrupper som sätter upp egna milstenar och har egna deadlines på projektbasis. Vi arbetar dessutom ofta med utomstående som på något vis bör kunna passas in i vår struktur utan för mycket krångel och helst oavsett om de kör Mac/Win eller något annat operativsystem.
Det bör finnas fyra olika typer av kalendrar förmodar jag. Per kund (typ kunden flyttar, har fest), per projekt (uppstartsmöte, lansering et cetera) , per person (typ Lisa är hos tandläkaren), och för företaget (typ konferensrummet är bokat).
Alla basfunktioner ska fungera, som att boka möten i varandras kalendrar, prenumerera på kalendrar et cetera. Vi baserar dessutom våra priser på nedlagd tid så personalen är van att tidredovisa även om detta idag inte görs i någon kalender.
Den programvara jag har tittat närmast på är kalenderfunktionen i Leopard (iCal-server) och det lilla tilläggsprogrammet BusySync.