Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.1 till 1.1.4

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-17 10:29

Det är välidgt olika svar på forums inläggen vad jag har läst men jag undrar
går det att uppgradera en iphone 1.1.1 med itunes till 1.1.4 och använda ziphone för att låsa upp den?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-17 10:43
Ursprungligen av biffens:

Det är välidgt olika svar på forums inläggen vad jag har läst men jag undrar
går det att uppgradera en iphone 1.1.1 med itunes till 1.1.4 och använda ziphone för att låsa upp den?

Japp, men använd hellre iPlus2, finns trådar på forumet här.

Om det är en 1.1.1-telefon går ZiPhone minst lika bra, då spelar ju bootloadern-grejen ingen roll.

1) Ta backup
2) Återställ till 1.1.4
3) Do it all med ZiPhone
4) Installera BSD Subsystem, Community Sources och SwePhone
5) Synka tillbaka backupen
6) Klart och betalt!

Vilket tycker Ni är bäst? ZiPhone eller Liberty+ eller kanske iPlus2?

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-14 13:12

Jag skulle nog föredra iLiberty+. iPlus är föregångaren till Liberty+ och ZiPhone kommer med många buggar.

Har du en Mac så är pwnage också ett alternativ.

//Rob

Ok. Tackar! Då kör jag på Libert+!

• Medlem
  • 2008-04-14 16:21

Jag använde nyaste versionen av ZiPhone (3.0) för att uppdatera min 1.1.1
Körde Adrians manual, och ja, det är så simpelt. Så skönt när man synkar tillbaka till säkerhetskopian, att till och med anteckningarna finns kvar.

Vad är det för buggar du pratar om Robo-x? Jag har inte märkt några med ZiPhone! (Jag har märkt att du förespråkar Liberty i typ ALLA trådar som nämner uppdatering. Jobbar du med dom eller?

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-14 17:01
Ursprungligen av oee:

Jag använde nyaste versionen av ZiPhone (3.0) för att uppdatera min 1.1.1
Körde Adrians manual, och ja, det är så simpelt. Så skönt när man synkar tillbaka till säkerhetskopian, att till och med anteckningarna finns kvar.

Vad är det för buggar du pratar om Robo-x? Jag har inte märkt några med ZiPhone! (Jag har märkt att du förespråkar Liberty i typ ALLA trådar som nämner uppdatering. Jobbar du med dom eller?

Nej jag tycker bara att Zibri som gör ZiPhone har gjort ett dåligt jobb sen han gav ut ZiPhone 2.4. ZiPhone 3.0 t ex gör din wifi obrukbar om du har 2 iphones i samma wlan eftersom den ger alla telefoner samma MAC adress vilket inte fungerar. Att många klagar på att wifin försvann helt gör inte saken bättre. Sen har flera här på forumet påstått att dom har fått bättre batteritid med iLiberty+ än med ZiPhone men om det stämmer eller inte kan jag inte säga något om.

Jag har själv använt ZiPhone, iPlus och iLiberty+ och tycker att iLiberty+ är den metoden som är säkrare och flexibel än någon annan metod. Förutom pwnage men det har jag inte provat så jag kan inte uttala mig om det. Samt det finns endast för Mac vilket många inte har.

//Rob

• Medlem
  • 2008-04-15 11:42

OK, tack rob.

Kan man göra om uppgraderingen, dvs återställa en 1.1.4 och sedan köra iLiberty istället? (har iof inga problem med wifi men man vet aldrig)

• Medlem
  • 2008-04-15 11:49

Svarar på min egen fråga efter att ha surfat runt. Svar Ja

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-20 18:38

Funderar på att uppgradera från 1.1.1 till 1.1.4. Är det några stora fördelar med 1.1.4 i förhållande till 1.1.1 anser ni, eller kan jag likväl ha kvar nuvarande 1.1.1?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-20 19:50
Ursprungligen av peachie:

Funderar på att uppgradera från 1.1.1 till 1.1.4. Är det några stora fördelar med 1.1.4 i förhållande till 1.1.1 anser ni, eller kan jag likväl ha kvar nuvarande 1.1.1?

SÖK.... t ex Google, difference iPhone 1.1.1 and 1.1.4...?

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-20 20:17

Jag undrar iofs samma sak. Googlade men fick inte fram något tydligt svar. Så vad är de stora skillnaderna?

Ursprungligen av erksve:

Jag undrar iofs samma sak. Googlade men fick inte fram något tydligt svar. Så vad är de stora skillnaderna?

Jag googlade åt dig, uppenbarligen är jag bättre på det än du är

http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_OS_version_history

Till alla: Nästa gång någon frågar om vad som är nytt i version x.x.x jämfört med version y.y.y så ge dom denna länk.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-20 22:30
Ursprungligen av Adrian B:

Till alla: Nästa gång någon frågar om vad som är nytt i version x.x.x jämfört med version y.y.y så ge dom denna länk.

Näh.... jag kommer inte att komma ihåg denna länk exakt, så de får allt söka efter den

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-20 23:31
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, uppenbarligen Tack så mycket!

Hej, ska man göra såhär:

1. Först ladda ner firmware 1.1.4 och sedan koppla in iphonen i datorn.
Sedan hålla inne !SHIFT! samtidigt som jag trycker på "Restore" i itunes.
Och när Itunes kommer till "LET'S GET STARTED" då går jag in på: Ziphone, iLiberty+ eller Iplus2.
Och trycker på Knappen i det programmet...

Är det så man ska göra för att uppdatera från 1.1.1 till 1.1.4 ?

Mvh Emil Kihlstrlöm

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-04-21 11:58

Varför söker ni som undrar hur man uppgraderar på google eller här på 99, finns ju oänligt många guider och hur mycke info som helst. Måste ju vara jobbigt att sitta och fråga här och vänta på att någon snäll själ ska svara???

Prova att söka ex: hur uppgraderar man till 1.1.4 eller om man kan engelska: How to uppgrade to 1.1.4.

Tror knappt man behöver guider till de nya "hack"-programen!

Jag ville inte ha en guide bara ett "JA" eller "NEJ"

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-04-21 12:30

Ehhh, du skrev precis en "egen" guide... Var hitta du den infon? Eller ska nån prova din guide för att se om det funkar på hans/hennes telefon först? Kan garantera dig om du söker på youtube finns där video med steg för steg instruktion enklare än så kan det väl knappast bli!?!?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-21 12:33
Ursprungligen av Emilio95:

Jag ville inte ha en guide bara ett "JA" eller "NEJ"

Du har väl hittat den information du skrev om, någonstans på Nätet? Om du tror den är felaktig ska du inte använda den, tror du den är riktig, kör på (jag har inte PC, har inte kört iLiberty+, men visst verkar det riktigt att göra som du skriver. Men om jag skriver JA och det skiter sej, blir det mitt fel om du brickar din iPhone då?).
Köper man en iPhone, som inte säljs i Sverige, saknar support och garanti här, får man nog "våga" sej på att testa lite. Ännu har jag inte hört om någon som har pajat sin telefon, även om det kan vara lite jobbigt att komma på rätt spår igen. Men man lär sej en hel del....

Jag bara undrar om det finns någon som har gjort så...
Jag har ju läst och kollat på YouTube.

//Emil

Okej, tack
Klart att det inte är det fel om JAG gör fel..
Jag har tagit den informationen från olika sidor (och filmer) och skrivit det.
Vad använde du ?

Hur pajar Ziphone WiFi ?
//Emil

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-04-21 12:52

Men då e det bara att köra ju! Angående ZiPhone och wifi finns den infon i typ 20 trådar på 99 och tusentals andra sidor men... Den ger tydligen samma macadress (<-- kolla google) till alla iphones som kör det och nåt annat som jag ínte hittat nån info om varför men då sabbar den wifin så den inte funkar alls. Så håll dig borta från det!

Okej, tack igen!
Vet du om man MÅSTE hålla inne SHIFT och sedan välja firmware när trycker på RESTORE ?

//Emil

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-21 13:38
Ursprungligen av Emilio95:

Okej, tack igen!
Vet du om man MÅSTE hålla inne SHIFT och sedan välja firmware när trycker på RESTORE ?

//Emil

Nej, det måste du inte. Jag uppdaterade min iPhone igårkväll från 1.1.1 -> 1.1.4 endast genom att köra iTunes update och inte hålla in någon tagent (därefter Liberty+ för att låsa upp).
Smärtfritt, men se till att spara backup precis som miniguiden Adrian skrev tidigare i tråden.

Okej, tryckte du på "uppdatera" eller återställa ?
Hur sparar jag backup ?

//Emil

Någon som vet ?

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-04-21 14:19

Det görs backup varje gång du syncar med itunes. För mig fick jag frågan efter jag uppdaterat om jag ville återställa senaste backup till min "nyinstallerade" iPhone eller välja ett nytt namn och helt blank. Så det borde bara va att göra en sync med itunes innan du uppdaterar....

Okej, tack ännu en gång!
Tryckte du på Uppdatera eller SHIFT + Återställa ?

/Emil

Bevaka tråden