Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail i iPhone konkurrerar med Mail i datorn?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-04-21 15:18

När jag ansluter till min POP-mail (Active24) med iPhonen så frågar Mail i datorn direkt efter lösenord, som att den konkurreras ut och tappar kontakten. Någon som vet hur man löser detta? Det är riktigt synd..

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-21 15:22
Ursprungligen av koze:

När jag ansluter till min POP-mail (Active24) med iPhonen så frågar Mail i datorn direkt efter lösenord, som att den konkurreras ut och tappar kontakten. Någon som vet hur man löser detta? Det är riktigt synd..

Kan det vara så att Active24 tillåter enbart en anslutning per konto via POP3? Vad händer om du har en dator uppkopplad och försöker logga in till samma konto med en annan dator? Får du samma "problem" då?

• Medlem
  • Danderyd
  • 2008-04-21 17:55

Använd imap istället. Om du då läser ett mail i telefonen, så kommer de mailet att markeras som läst i datorn också. Alltså, byt från pop till imap i både datorn och telefonen.

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-04-26 19:09

Active24 stödjer inte IMAP tyvärr, annars hade jag kört det för länge sen. Har flyttat till One.com nu hursomhelst, så snart funkar det som man vill!

1
Bevaka tråden