Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bör jag köpa iphone nu?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skurup
  • 2008-04-21 19:11

Hej!

Jag vet att de finns oändligt med trådar där ni har svarat på de mest vanliga frågorna. Jag har suttit ett tag nu och läst mycket men jag vill själv ha em samlad lista O:-) O:-)

Frågorna är följande:

1. Vad får jag räkna med att det kostar att beställa från applets hemsida (apple.com). Är det verkligen det priset som står på sidan (t ex 499 dollar) eller tillkommer det massa avgifter?
(Delvis besvarad, jag vet att man inte kan beställa direkt från nätet om man inte har adress/kreditkort tillhörande staterna!)

2. På sidan står det att frakten är fri, men vad kostar det i tull? hur kan jag göra för att få det billigaste?

3. Jag är mycket intresserad av att trixa med tekniska prylar och system. Finns det något jag inte kommer att uppnå med den nuvarande utgåvan som jag kommer att få på senare utgåva? Något nödvändigt?
(Har läst att MMS inte finns färdigt i orginalsystemet men att man dock kan lägga till det själv)

4. Finns de någon som har erfarenhet angående hur lång tid det kan ta att få sin iPhone?

5. Tre (3) fungerar, vad jag förstått, inte med iPhonen. Men är alla andra operatörer fullt kompatibla?

6. Finns med någon större nackdel med att köpa iPhonen nu i veckan jämtemot att vänta i en månad till?

7. Var rekommenderas det att köpa iPhonen? På apple.com eller någon annan sida?

8. Om jag köper iPhone via internet, USA, hur är det med garanti och dylikt?

9. Är iPhonen fullt kompatibel med mitt OS X Leopard-system?

10. Finns de egentligen någon som helst anledning att vänta med att köpa den?



Tack för ordet!

Vänligen LXSU

Senast redigerat 2008-04-21 22:08
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-21 21:58

Massa frågor men ger dig ett svar på ettan. Du kan inte beställa ifrån amerikanska Apple Store om du inte har ett amerikanskt kredikort samt en adress i staterna.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-22 09:15

I princip alla frågorna finns det svar på här redan. Utom om vad som händer om en månad, hur nästa iPhone ser ut etc. Det kan vi inte svara på, vilket "alla" som känner till Apple borde veta.
Givetvis kompatibel med Leopard (varför skulle de ha missat det?), alla andra operatörer funkar, garantifrågorna är täckta i flera trådar, olika sätt att köpa en iPhone från USA, UK, Tyskland, Frankrike... inkl leveranstider.

1
Bevaka tråden