Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmproblem iBook G3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vår gamla iBook G3 startar, men skärmen är svart. Jag misstänker att det är kabeln till skärmen som gått av. Är det någon som vet om det går att fixa? Jag tittade på www.ifixit.com och upptäckte att det är rätt knivigt att plocka isär datorn; där finns ingen direkt information om hur man åtgärdar just problemet med skärmkabeln. Kanske någon på forumet har gjort det, eller vet om det överhuvudtaget går - för en rätt ohändig Macägare...

Jag har bytt reed switch cable på en sådan, det är rätt så pilligt men inte omöjligt. Ladda hem servicemanualen och skriv alla aktuella sidor. Lägg sedan alla skruvar i numrerade fack och anteckna i manualen vilka skruvar som hör till vilken sida...

Det jobbiga är att man inte vet om man bytt rätt del eller om det fungerade innan man skruvat ihop alltihop igen

Det är fint - jag får väl försöka... det är ju bättre att misslyckas än att ändå inte kunna använda daton. Har du kanske en servicemanual tillgänglig? Jag försökte på www.applerepairmanuals.com, men de hade tagit bort sina. Jag har PDF:er för iMac DV och PlatPanel, men inte för min iBook. Eller om du har någon länk.

1
Bevaka tråden