Första inlägget: Presentation kommer inom kort.
Hej på er. Jag har precis börjat använda iWeb i min nya MacBook Pro. Jättelätt att komma igång med, men nu börjar jag irritera mig på många av de begränsnigar och standardiseringar som möjliggör detta. Jag slänger ut några frågor och ser om någon kanske har snabba svar:
?Nya sidor. Måste man utgå från någon av mallarnas sidor som poppar upp? Vad jag skulle vilja göra är att kunna dubblera sidor så jag slipper kopiera dom för hand layoutmässigt. Borde ju vara en smal sak tycker man, bara kringla D...
?Ljudfiler. MÅSTE man ha en bild till alla sina ljudfiler? Jag får inte bort den sopefula "Dra bild hit"-placeholdern.
?Alla söta bakgrunder och .png-bilder som mallarna är uppbyggda av... Var tusan ligger dom sparade? Spotlight hittar ingenting... Det funkar att dra .png och spara på skrivbordet, men inte bakgrunderna...
?Vet någon var man kan tanka ner fler .png? Googlat runt, men hittar bara skräp...
?Går det att ändra typsnitten i "blogg"? Alltså huvudfönstret, att ändra i "poster" funkar ju, men det smittar inte av sig till huvudbloggsidan...
Många frågor, men jag kommer att försöka återkomma när det är ämnen jag känner till.
Bisous, J.