Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omkonvertera ipod till PC från Mac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-08 19:25

Hej,
Min ipod video verkar ha kraschat totalt och det ända som nu återstår antar jag är att köra en reset.. Vad jag undrar nu är: När jag började använda den så installerade jag den på en Mac och sen har den inte gått att köra på en PC, så nu undrar jag om när jag nu gör en reset kan göra den användgar även på en PC? Har hört rykten om att en PC-installerad ipod funkar på både Mac Och PC, stämmer det?

Sen en sista fråga...: Hur går jag till väga? Måste den installeras på en PC eller kan man PC-installera på en Mac? Detta är som sagt en ominstallation eller reset.
Mycket tacksam för svar!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-19 18:11

Reseta den med en Windows PC först, sen kan du du använda den med både Win och Mac. Mac förstår båda, Windows förstår bara Windows...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-23 16:09

Men nu blir man ju lite förvirrad...
Du menar att man resetar den i windows och det funkar då i både mac och pc men sen säger du att windows bara förstår windows..???
Hur menar du då?
Tacksam för snabbt svar!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-04-24 15:22

Formaterar du den i windows kan du använda den i både windows och OS X. Formaterar du den på macen så funkar den bara i OS X. (Tror det iaf, har inte testat )

1
Bevaka tråden