Nej, jag uttryckte mig nog inte tillräckligt tydligt. Så här är det: Jag använder i det dagliga livet min Mac för allt, därmed iCal för avtal/uppgifter och Adressboken för kontakter.
Men när jag ska bort, har jag en bärbar PC med Outlook 2000 installerat. Det jag gärna skulle vilja göra är att få uppgifterna från min kalender (iCal) och mina kontakter (Adressbok) över på PC'n. Jag tänkte mig, at man hittar de filer som iCal och Adressbok använder och manuellt importerar dem i Outlook:
Detta verkar dock inte så lätt. Man kan exportera Adressboken som ett vCard-kort (.vcf), men även om Outlook säger sig kunna importera dessa, då går det inte. Jo, den får in något som i Outlook kallas "Faxlåda" (fast jag inte har någon grupp som heter så) och den innehåller inga kontaktpersoner alls. Jag har prövat att konvertera denna .vcf-fil til .csv-formatet, men det kan Outlook inte importera (fast den påstår att den kan) Problemet är nog, att dessa format inte är helt lika - inte minst med tanke på tiden som gått. Outlook 2000 är ju ganska gammal.
Thunderbird kan importera vCard'et, men får inte alla uppgifter med - den visar tx inte adressuppgifterna, som är just det jag vill ha med! Uppgifter om telefonnummer har jag ju redan i min SonyEricssom K800i, så jag ju hur lätt som helst synkar med Mac'en.
Troligen bliver det här ganska svårt. Jag tror jag skippar det och fortsätter att spara ihop till en Macbook.