Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnitt från macen.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja. jag sitter och gör en annons på mitt arbete, där har jag en pc.
Jag har ett typsnitt i macen som jag vill använda mig av men det är nån konstig fil. Är det nån som vet hur man gör ?

Ursprungligen av Rodney:

Tja. jag sitter och gör en annons på mitt arbete, där har jag en pc.
Jag har ett typsnitt i macen som jag vill använda mig av men det är nån konstig fil. Är det nån som vet hur man gör ?

Kolla vad typsnittet heter och Googla efter typsnittet. Vissa är gratis, vissa inte.

hittar det inte.... det är i macen..... tänkte om man kunde plocka ut det den vägen då jag redan har det, tekniskt.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-24 21:22

Om det är ett OpenType så kan du använda den i PC:n annars inte. Opentypefilerna brukar ha filändelsen .otf

Janne

  • Medlem
  • 2008-04-24 22:42

Appletypsnitten är väl som regel inte open type.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-25 10:58

Det mesta jag har är Open Type (.otf). På andra plats kommer .ttf och sist .dfont.
Mig veterligen så är det bara .otf som är plattformsoberoende. Så - är ditt typsnitt .otf är et bata att dra över det till en Windowsmaskin.

Det går väl att använda TTF i Windows. I Linux har jag med gott resultat stoppat in TTF-typsnitt, och jag tror Windows klarar det också.

Ursprungligen av hanzukun:

Det går väl att använda TTF i Windows. I Linux har jag med gott resultat stoppat in TTF-typsnitt, och jag tror Windows klarar det också.

Windows-TTF, ja. Även Mac OS X klarar Win-TTF (.ttf) Däremot är det hopplöst att få Mac-Truetype att fungerar i Windows utan konvertering. Det spelar heller ingen roll om filen heter *.ttf.

1
Bevaka tråden