Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"döda" en iphone?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-04-23 16:24

Det är då så, att jag har fastnat i ett läge där jag inte riktigt vet vad jag skall göra. Min iphone ramlade i marken från 0,5m (!), därefter så har homeknappen, mikrofonen och dockans möjlighet att prata med datorer sluta fungera.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra, jag kan inte skicka in den på ett garantideal då den är upplåst, och jag kan inte låsa den om jag inte har tillgång till en dator (via sladd)?

Vad tror ni, om man skickar in den urladdad med en lapp om vad som är fel osv, borde de kanske strunta i/inte orka kolla om den är upplåst, eller skall man försöka "döda" den på något sätt? Jag vet inte hur jag skall göra annars för att få den i fungerande skick.

Är det någon som har öppnat sin iphone? Av vad jag läst verkar det vara riktigt meck, jag vet ju typ vad som är fel, men jag vet inte om jag vill gå in och försöka fixa det själv.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-23 17:27

Om du öppnar den kan du glömma Apple garantin. Det är nästan omöjligt att öppna iphonen utan att lämna några märken. Prova att göra som du beskrev låt den ladda ur och beskriv ditt problem. Du kan annars prova att lämna in den till home media i göteborg.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-04-23 22:04

Givetvis gäller inte Apples garanti om du tappat iphonen i marken och den har gått sönder av den anledningen. Då får du i stället kolla din hemförsäkring och se om den kan ge något...

Måste ha fallit väldigt olyckligt! En halvmeter ska de väl ändå klara?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-04-24 16:25
Ursprungligen av Gilbert 2:

Måste ha fallit väldigt olyckligt! En halvmeter ska de väl ändå klara?

Jo, det är ju det man tycker. Riktigt dåligt att den inte klarar ett så pass litet fall. Det känns mer som ett konstruktionsfel. Jag får se hur jag gör. Hur bör man göra för att cleana upp så mycket som möjligt? Ta bort installer osv eller? (gömma det på något sätt?)

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-24 22:54
Ursprungligen av kappy:

Jo, det är ju det man tycker. Riktigt dåligt att den inte klarar ett så pass litet fall. Det känns mer som ett konstruktionsfel. Jag får se hur jag gör. Hur bör man göra för att cleana upp så mycket som möjligt? Ta bort installer osv eller? (gömma det på något sätt?)

Handlar ju inte om hur högt fallet var, utan mer vad den landa på och hur den landa!
Tappade min iPhone ca 125 cm, med bara en liten buckla utan några komplikationer som helst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-24 16:43

har svårt att tänka mig att de inte kommer kolla huruvida den är jailbreakad med tanke på hur många som är det.

Och sen lagar väl inga affärer här i Sverige iPhones... eller?

Det är en liten sladd som slagits lös, har hört det där förut.

dvdirect fixar Iphones, ligger i stockholm...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-24 19:25
Ursprungligen av PeeMaN:

dvdirect fixar Iphones, ligger i stockholm...

HomeMedia i Gbg....

1
Bevaka tråden