Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Connect to iTunes" Hjälp?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Säffle
  • 2008-04-24 17:59

Hej.

Jag har ganska bråttom när jag skriver det här, så jag ber om ursäkt ifall det finns tidigare trådar.
När jag uppdaterade några program för en vecka sen så slutade home knappen att funka efter ett par dagar, sen gick iphonen in i "connect to itunes" (inte den gula triangeln, utan symbolen med itunes och dockkontakten).

Varken iTunes eller iBrickrs iPhoneinterface känner av mobilen, och jag kan inte göra nånting. Jag har INTE tappat mobilen eller något sånt, den har blivit så utan fysisk påverkan. Den förste som ger ett tips som gör att jag får igång mobilen får mina iphonehörlurar och jag kommer vara evigt tacksam!

Tack på förhand
Zacharias

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-24 19:28
Ursprungligen av Morrris:

Hej.

Jag har ganska bråttom när jag skriver det här, så jag ber om ursäkt ifall det finns tidigare trådar.
När jag uppdaterade några program för en vecka sen så slutade home knappen att funka efter ett par dagar, sen gick iphonen in i "connect to itunes" (inte den gula triangeln, utan symbolen med itunes och dockkontakten).

Varken iTunes eller iBrickrs iPhoneinterface känner av mobilen, och jag kan inte göra nånting. Jag har INTE tappat mobilen eller något sånt, den har blivit så utan fysisk påverkan. Den förste som ger ett tips som gör att jag får igång mobilen får mina iphonehörlurar och jag kommer vara evigt tacksam!

Tack på förhand
Zacharias

Har du provat att sätta den i Restore mode? Slå av telefonen, koppla in den i USBkabeln, och slå på den medans du håller inne Homeknappen? Även om knappen slutade funka förut, kan det gå....

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-04-24 21:50

funkar micken? Funkar homeknappen?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-24 22:05

Testat olika USB-ingångar?

  • Medlem
  • Säffle
  • 2008-04-25 10:46

Hej.
Igår så kom symbolen för extremt lite batteri upp, sen startade mobilen... Homeknappen funkade inte... Jag startade om den och valde att readera alla inställningar/media. Nu startar den inte alls, helt svart...

Homemedia nästa eller? Tror ni dom kan fixa det?

BTW, jag kan ju inte kolla om micen funkar, inte heller om det fungerar med andra USB portar...

Senast redigerat 2008-04-25 17:10
1
Bevaka tråden