Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket i minne "övrigt"

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en 1.1.1 OOB från början, som jag har uppdaterat till 1.1.3 med dev temas metod förrut, och nu restorade jag den till 1.1.3 via itunes och använde mig av ZiPhone och sen låste upp den med Anysim 1.3.

Men nu till min fråga: Hur mycket har ni på övrigt i Itunes. Själv så har jag 192,9 MB.
Ska det verkligen vara så mycket? De ända jag har installerat är:

Community Sources
Svenska Menyer
Svenska Nummer
BSD Subsystem
Installer
Open SSH

Är det nått skit som är kvar sen Dev teams uppdatering till 1.1.3 tro? Eller stämmer det, ska det vara runt 200 MB på övrigt?

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=651

kanske nåt för dig

min e oxå 192 sen 1.1.3 med ziphone. var mindre än förrut men det e ju 300 på den partionen o jag tänker inte messa med den förrens jag e över 260 i varje fall

m

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-14 22:30

Ni pratar om två olika saker.

Hur mycket har ni som har en 1.1.3 OOB i övrigt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-16 11:35

979 Mb!! Vad tusan är allt det där?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-16 13:09

255mb

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-16 19:14

Siffrorna är även olika i iTunes och om man kör en df -h på en tom lur.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-18 21:32

Blev av med en hel del av mina nästan 1 gb och är nu nere på mer sunda 200 mb. Har inte alla detaljerna här för är inte hemma, men i princip så gick jag in via SCP och deletade alla itunes filer på telefonen och sedan synkade igen. OBS gjorde backup först av allt ifall det inte skulle funka! Sedan 1.1.3 ligger dessa filer under /private/var/mobile/Media/iTunes/ eller om det var Library istället för Media. I vilket fall, var skönt och bli av med det!

jag har av nån anledning 2,3 gig i övrigt!!!! jag fattar inte vad allt det skulle bestå av :S finns det nått sätt att bli av med det för jag har verkligen inte lagt in ngt sådant? musik + video + bilder bildar ungefär 4 gig av mitt utrymme.

hjälp!? börjar få slut på utrymme här

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-18 23:17

Ni som har mycket i övrigt, kör ni mycket podcasts? Jag tycker att det inte blir mer ledigt när jag synkar efter att ha lyssnat på några stycken.

Jag hade också jätte mycket "övrigt" minne i min iphone!

Jag installerade bara BossTool och tryckte på "svipe ipod" någoting och då är alla musik och allt i övrigt borta men det är bara och lägga in musiken igen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-25 21:23

Jopp en hel del podcasts blir det, skall ta och hålla ett öga på mitt övrigt nu när jag lyckas trycka ned det med en 800 Gb:-)

Samma här. Har 3.6 gb på övrigt .. Hjälp mej!!!!!!!
wipe funkar tyvärr inte

Sammä här. har 3,6 gb på övrigt. wipe funkar inte

Har bara 295 på övrigt, så här var det lugnt!

Jag hade också mycket i övrigt (3.2gb) på min ipod touch, men jag testade att gå in på inställningar/allmänt/återställ/radera allt innehåll och inst., Det funkade för mig, men jag vet inte om det funkar på iphone, så lycka till:)

  • Medlem
  • Härryda
  • 2008-12-25 23:43

Hej allesammans!
Var borta och firade jul de senaste dagarna och nu när jag kom hem och skulle föra över ny musik till min iPhone ser jag att den har satt alltihopa i "övrigt"!
Förr hade jag ca. 6gb musik, och sedan 250mb bilder och 200mb i "övrigt".
Nu när jag kom hem och synkade telefonen hade allt minne förflyttats till "övrigt" :S
Det står fortfarande att jag har 600mb ledigt, men den klagar på att jag inte kan göra något p.g.a för lite utrymme på hårddisken :S
Fattar ingenting, vill ju inte att hela "stapeln" i iTunes ska visa orange som är färgen för "övrigt".

Funderar på att återställa hela telefonen, men problemet är att jag har en 1.1.4.
Från början var den en 1.1.3, sedan blev den upplåst o.s.v med ziphone till 1.1.4.
Jag har läst att just ziphone ska nedgradera bootloadern, och jag vill ju inte pajja hela telefonen. Jag undrar även ifall man kan ta och uppgradera den till nyaste uppgraderingen när man ändå är på gång så att säga.

någon som vet hur jag ska göra?
Mvh

Hej !
Ser att du har hamnat i en halvårgammal tråd så det finns risk att du inte får svar. Dessutom handlar din fråga lite mer om upplåsning. Jag förestår att du kolla i trådarna i Upplåsning och ser om du kan få svar där. Annars kan du ställa frågan där istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 19:51

Hur många trådar ska du skriva i ReleX?
Att du spammar gör nog inte folk mer villiga att hjälpa dig.

1
Bevaka tråden