Hej!
Har jobbat med KN i liknande situationer, där jag ville ha ett ljudspår synkat till bildmaterialet. Det finns en rätt torftig funktion där man kan lägga ett ljudspår i bakgrunden. Dock så läggs den in som en "hel" ljudfil. Man kan alltså inte lägga in musik i "fler omgångar" efter varandra. Alternativet är att man gör en egen ljudmix som är lika lång som bildspelet. Eller så får du exportera allt som en QT-film och sedan redigera ljudspåren i ex.vis iMovie el. Final Cut. Problemet där är dock att exporten inte alltid blir så bra... Har själv alltså inte hittat något riktigt vettigt sätt att handskas med ljudbiten i KN. Plats för förbättringar från Apples sida där! F.ö. är ju Keynote ett väldigt bra presentationsprogram.
Vad det gäller att lägga över presentationen på en PC skulle jag välja att köra ut det på en DVD-skiva. Då måste du ändå konvertera till QT först. Att exportera till Powerpoint är något som jag aldrig gjort. Har ändå svårt för att tro att de fina övertoningarna, tidsynken och grafiken blir densamma som i Keynote.
Håkan