När jag var ner till vår huvudstad igår passade jag på att kila in på M-store och köpa nya AirPort Express.
Har sedan tidigare en d-link di-524 som fungerar hyfsat, men den är rätt slö. Den var ganska lätt att installera, inställd på dynamisk ip-adress eftersom jag har telia adsl.
Jag pluggade i min express enligt instruktionsboken och tänkte att detta borde vara piece of cake, men ack vad jag bedrog mig. jag har hållit på i över 3 timmar med att försöka få igång den. det verkar inte finnas någon inställning för dynamisk ip aiportverktyget?
en gång (efter återställning) lyckades den hitta dhcp servrar och grejer och började lysa grönt. jag provade gå in på aftonbladet m.m. det gick ganska bra, men sen gick jag in i airportverktyget och skulle ladda ner nya firmware men då tappade den allt. ibland när man går in på nätverksinställningar och diagnos lyser alla grönt, ibland är de två nedersta gula. mitt gamla nätverk la a också en stund, men lyckades få upp det igen.
hmm... lite gryllig förklaring men jag hoppas någon kan hjälpa mig. kör nyaste macbook om någon undrar. tacksam för utförlig beskrivning, är inte superbra på trådlösa nätverk.