Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pwnage är släppt!

Tråden skapades och har fått 107 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Piteå
  • 2008-04-08 00:25

Återställningsproblem

Köpte en iphone från USA i dagarna med firmwire 1.1.1. Har prövat pwnage både iPwner samt IPSW builder från en 1.1.4 version. När jag kommer till steget att köra restore från iTunes får jag dock bara upp den där aktiveringmenyn för AT&T. Kommer inte vidare sen. Är det bara något helt enkelt jag missat eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 00:32
Ursprungligen av erikf:

Köpte en iphone från USA i dagarna med firmwire 1.1.1. Har prövat pwnage både iPwner samt IPSW builder från en 1.1.4 version. När jag kommer till steget att köra restore från iTunes får jag dock bara upp den där aktiveringmenyn för AT&T. Kommer inte vidare sen. Är det bara något helt enkelt jag missat eller?

Det har tagits upp många gånger förut. Men jag skriver en gång till. Koppla bort USB sladden. Stäng av iPhonen. Håll in Home knappen (den med fyrkanden) och koppla in USB sladden. Fortsätt hålla in home knappen tills iTunes logot och USB kabeln syns på skärmen. iTunes ska hitta din iPhone i recover mode och då är det bara att köra pwnage och installera den egna pwnage 1.1.4 firmwaren.

//Rob

Senast redigerat 2008-04-08 11:22
  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-04-08 11:56
Ursprungligen av Jetwash:

Ni som har gått från ZiPhone till Pwnage, körde ni direkt eller återställde ni telefonen innan?

Jag valde att köra direkt, dvs jag återställde inte innan (iaf inte vad jag minns, vart ganska sent på natten ><). Detta då jag senare skulle återställa telefonen med den Pwnade versionen.
Men för att vara på säkra sidan kan/bör man nog återställa telefonen innan.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-08 10:33

Till alla er som undrar, så kan jag skriva lite kort hur jag gjorde. Innan jag pwnade hade jag 1.1.4 som blivit upplåst av ZiPhone 2.5, och därmed nedgraderad.

Innan jag pwnade min telefon, så hade jag några dagar innan uppgraderat Bootloader till 4.6 Neutered. Detta behöver ni dock inte göra, utan allt detta fixar PwnageTool.

Jag gjorde på följande vis:
-Kopplade in min redan upplåsta telefon och pwnade den, utan en åerställning innan.
-Körde sedan IPWS Builder och kryssade i allting förutom Bootloader 3.9 och Bootloader 4.6.
-Återställde den i iTunes till min nyskapade firmware. Fungerar mycket bra!

Kom ihåg att BootNeuter startas automatiskt och kommer att låsa upp din baseband samt flasha om Bootloader om man valt det. Märker den att baseband redan är flashat och Bootloader är rätt, så säger den att en flashning inte är nödvändig och startar om telefonen.

Lycka till!

Jag har en 1.0.2 som har uppgraderats till 1.1.1. för några månader sedan. Vill köra Pwnage för att få in 1.1.4 och lite nya funktioner.

Jag testar med Pwnage och guiden iClarified. När jag kommer till "choose the .ipsw file for the firmware you would like to unlock then click the Open button"

vilken firmware skall jag välja då? 1.1.4? eller menar dom den jag har på telefonen i dagsläget? Är det då 1.1.1 eller kanske till och med 1.0.2 som den var Out of the box.

Jag testade med 1.1.4 men då kommer jag inte längre än steg 10 i guiden och får sedan massa fel på iphone skärmen. No patch found osv.

Snälla hjälp mig så jag får detta löst.

Om någon pallar så kan ni adda mig på ichat inkgraphix@mac.com och ta det där. Anars skriv här.

mvh, Mattias

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 12:02
Ursprungligen av inkgraphix:

Jag har en 1.0.2 som har uppgraderats till 1.1.1. för några månader sedan. Vill köra Pwnage för att få in 1.1.4 och lite nya funktioner.

Jag testar med Pwnage och guiden iClarified. När jag kommer till "choose the .ipsw file for the firmware you would like to unlock then click the Open button"

vilken firmware skall jag välja då? 1.1.4? eller menar dom den jag har på telefonen i dagsläget? Är det då 1.1.1 eller kanske till och med 1.0.2 som den var Out of the box.

Jag testade med 1.1.4 men då kommer jag inte längre än steg 10 i guiden och får sedan massa fel på iphone skärmen. No patch found osv.

Snälla hjälp mig så jag får detta löst.

Om någon pallar så kan ni adda mig på ichat inkgraphix@mac.com och ta det där. Anars skriv här.

mvh, Mattias

Du måste ladda ner 1.1.4 firmware och använda den med pwnage programmet.

//Rob

Rob.

Det är exakt det jag gjort. Men när jag kommer till steg nio och skall patcha telefonen så får jag upp massa felmeddelanden på skärmen. Sen kommer jag bara tillbaka till menyn igen.

!?!

Jag väljer 1.1.4 filen. Jag får fram iPwner knappen. Trycker på knappen. Sätter telefonen i recovery mode programmet sätter igång. Får en massa kod på iphone skärmen. Slutligen:

...launchd starting
Failed no patch AppleIma
Failed to patch... och lite siffror.

Sen är jag tillbaka till huvudmenyn på iPhonen.

Vad skall jag göra?! Vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-04-08 12:22
Ursprungligen av inkgraphix:

Jag väljer 1.1.4 filen. Jag får fram iPwner knappen. Trycker på knappen. Sätter telefonen i recovery mode programmet sätter igång. Får en massa kod på iphone skärmen. Slutligen:

...launchd starting
Failed no patch AppleIma
Failed to patch... och lite siffror.

Sen är jag tillbaka till huvudmenyn på iPhonen.

Vad skall jag göra?! Vad gör jag för fel?

Innan du började följa guiden, valde du då att göra en restore till 1.1.4 via iTunes innan ? Om inte, vad händer om du provar att göra en återställning/restore till senaste (som iTunes bör säga är version 1.1.4 för din telefon med) och sedan provar att följa guiden ?

Pwnage finns bara till mac ännu, eller?

ok, nu kommer jag enda till steg 17. Men nu vill inte iTunes hitta iphonen för att det är fel simkort i. Skall jag altså ha original AT&T kortet i? (vetifan vart jag har det någonstans)

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-08 15:47
Ursprungligen av inkgraphix:

ok, nu kommer jag enda till steg 17. Men nu vill inte iTunes hitta iphonen för att det är fel simkort i. Skall jag altså ha original AT&T kortet i? (vetifan vart jag har det någonstans)

Jag gjorde allt detta med mitt Tele2-kort. Jag antar att du pwnat telefonen innan du börjar återställa med custom firmware.

ja men jag kan inte återställa custom firmware nu för iTunes säger The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported. Och då kommer inte rutan med återställ knappen upp....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 16:03

Du har förmodligen glömt något steg i guiden eller har inte gjort som det står i guiden. T ex så måste du starta om iPhonen i recovery mode som beskrivs under steg 9. Annars går det inte. Sen se till att du Firmware 1.1.4 för iPhone (och inte för iPod) och ingen annan version. Sen ska det fungera om du följer guiden till punkt och pricka.

//Rob

jag löste det! Tack alla som försökte hjälpa till!

Äh läser allt om pwnage och blir mörkrädd av allt prat som man inte förstår. Jag har IpodTouch 1.1.4 med maps o mail o allt. Känns som jag inte ser skogen för alla träd o missar saker om jag inte sätter mig in i pwnage och så. Det häftiga med detta nya program är väl förutom allt technoprat om bootfiler och återställningar att man kan skapa egna bilder när den startar opp?

Annars är det väl 2.0 som är grymt men endast när det kommer ut officiellt?

Mvh Axel

Jag har en upplåst 1.1.2 OOB med Stealth. Kör jag uppgradering i iTunes till 1.1.4 innan jag kan köra Pwnage? Eller kan jag köra Pwnage direkt?
Har försökt läsa mig till hur man ska göra men är fortfarande lite osäker.

Tack.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-11 17:03
Ursprungligen av mackan1980:

Jag har en upplåst 1.1.2 OOB med Stealth. Kör jag uppgradering i iTunes till 1.1.4 innan jag kan köra Pwnage? Eller kan jag köra Pwnage direkt?
Har försökt läsa mig till hur man ska göra men är fortfarande lite osäker.

Tack.

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=893
Där står allt om hur du går tillväga.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-04-12 23:30

Jag söker någon som kört in 2.0 BETAn och det förinstallerade svenska språkvalet.
Undrar nämligen om det finns officiella svenska ordlistor också?

Någon som hittat någonting om när Pwnage ska släppas till PC.

Känns så där nödvändigt att köpa en MAC bara för att kunna köra detta.;) ;-);)

/A

det verkar som att Pwnage nu uppdaterats till 1.1!

http://wikee.iphwn.org/news:pwnage1dot1_announcement

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-04-15 16:48

Jepp, och där kan man enkelt lägga in sina program i Pwnage ipsw, och byta bilder.. Så vi kan återställa in till en telefon med allt perfekt från början;)

Det som bör tilläggas i iClarifieds guide är att om man har ett icke-godkännt simkort så måste man sätta iPhonen i recovery mode innan man kopplar in den till iTunes för att lägga in den custom restore som Pwnage tool har skapat. Vid steg 18 alltså. Annars kommer det inte gå att välja restore i Tunes.

Hej! Har en fråga angående programversionen. Är det möjligt att nedgradera från 1.1.4 till 1.1.3 igen efter att man använt PwnageTool? Kan man alltså återställa telefonen och markera en 1.1.3-fil istället för 1.1.4 och behålla telefonen upplåst, jailbreakad och aktiverad?

tacksam för svar!

försökte återställa iphonen men fick upp ett fel 1604 vad betyder detta. har en ny OOB som jag försöker fixa

Ursprungligen av supastition:

försökte återställa iphonen men fick upp ett fel 1604 vad betyder detta. har en ny OOB som jag försöker fixa

Hur löste du det då ? Jag får samma fel meddelande

Ursprungligen av speffy:

Hur löste du det då ? Jag får samma fel meddelande

har du telefonen i recovery mode när du återställer?

Ursprungligen av mackeswissman:

har du telefonen i recovery mode när du återställer?

Ja det har jag, den börjar förbereda för att installera kanske 2 min sen så kommer rutan upp med felmeddelandet.

Ursprungligen av speffy:

Ja det har jag, den börjar förbereda för att installera kanske 2 min sen så kommer rutan upp med felmeddelandet.

prova i DFU.

min iphone blev helt svart den bara dog vad gör jag då

Bevaka tråden