Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Sitter med en Apple TV och en trådlös uppkoppling och försöker streama från min iMac. Har lyckats sett endast en film, men nu bara dyker uppkopplingen så fort jag försöker streama. Har försökt att synka material också men uppkopplingen dyker.
Sitter med ett ZyXel-router från Telia som förmodligen inte klarar att streama. Någon annan som haft liknande problem?
Kollade inställningarna för trådlöst i Zyxel-routern. Stäng av ev. "turbo-inställningar", 108 Mbps och annat krafs som är försök att trimma hastigheten. Kolla också att du inte kör på samma radiokanal som grannen.
Jag testade med en kompis homeplug 85Mbot variant för o se om det var värt det hela. Men det föll på att det var såpass dålig hastighet. Tror du får en hastighet på max 15-20 Mbit, åtminstone fick jag det
Edit: och så läste jag nåt test på throughputen som fick mig att tveka ånnu mer så klart
hej har en fråga o tänkte låna tråden lite, tänkte köpa en apple tv och den har itunes så man kan köpa musik o film, men vart kopplar den upp sig trådlöst ? via min imac som jag har eller routern ?
hej har en fråga o tänkte låna tråden lite, tänkte köpa en apple tv och den har itunes så man kan köpa musik o film, men vart kopplar den upp sig trådlöst ? via min imac som jag har eller routern ?