Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pwnage är släppt!

Tråden skapades och har fått 107 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det löste sig

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2008-04-27 14:35

När kommer Pwnage till PC?

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2008-04-28 21:38
Ursprungligen av Knogen:

När kommer Pwnage till PC?

Som sagt.... Någon som vet?

Ursprungligen av Knogen:

Som sagt.... Någon som vet?

finns väl redan?

Ursprungligen av Knogen:

Som sagt.... Någon som vet?

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/241502-winpwn.html

Jag fick förövrigt hjärnsläpp igår när jag skulle köra Pwnage på en telefon. Jag fick för mig att iPwner inte fungerade bara för att telefonen inte blev aktiverad. Så jag trodde något hade gått snett en stund. Men iPwner aktiverar ju inte, aktiverad blir den inte förrän man satt telefonen i återställningsläge och återställt med iTunes till ipsw-filen man skapade. (Och det var inte ens första gången jag använde det! )

Ursprungligen av Adrian B:

Jag fick förövrigt hjärnsläpp igår när jag skulle köra Pwnage på en telefon. Jag fick för mig att iPwner inte fungerade bara för att telefonen inte blev aktiverad. Så jag trodde något hade gått snett en stund. Men iPwner aktiverar ju inte, aktiverad blir den inte förrän man satt telefonen i återställningsläge och återställt med iTunes till ipsw-filen man skapade. (Och det var inte ens första gången jag använde det! )

Visst är det krångligt första gången? Andra gången verkar det så logiskt och enkelt

Ursprungligen av mackeswissman:

Visst är det krångligt första gången? Andra gången verkar det så logiskt och enkelt

Felet är att man tror man kan det, så man läser inte så noga och vips så gör man fel. "Jag kan ju det här."

Jag skulle gissa att säkert 95 procent av dom som har problem med våra guider på iFun är sådana som inte noga följt varje steg.

Ursprungligen av Adrian B:

Felet är att man tror man kan det, så man läser inte så noga och vips så gör man fel. "Jag kan ju det här."

Jag skulle gissa att säkert 95 procent av dom som har problem med våra guider på iFun är sådana som inte noga följt varje steg.

Det drabbar alla killar. Instruktioner är för tjejer

Ursprungligen av mackeswissman:

Det drabbar alla killar. Instruktioner är för tjejer

Såna kommentarer hjälper knappast oss att få tjejer att känna sig välkomna på forumet, så undvik det.

Jag tror som dig Adrian... i 95% av fallen är det någon hetsig jävel med halvfjong som är så uppspelt över sin nya Iphone eller annan pryl å vill ha igång den... att han/hon inte läser igenom guiden utan hastar sig igenom den.....
Sen blir det gråt och tandagnissla (och många 99.se-inlägg) när besvikelsen kommer

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-30 14:07

Det är nog så att många inte bryr sig att läsa något alls innan dom skriver och frågar. Det mesta har redan frågats och besvarats många gånger om.

//Rob

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-05-06 11:59

Eftersom Pwnage Tool ska vara den "bästa" sättet att låsa upp/jailbreaka sin iPhone bestämde jag mig för att göra detta.
Körde verren så jag fick SwePhone också.
Bytte Boot-loggon genom att lägga in .png-filen i mappen eftersom det inte gick ta browse och välja en .png-fil i programmet konstigt nog även fast bilden var rätt.

Pwnad och klar fungerar allt bra Upptäckte att Mail-programmet bara crashade när man öppnar det, så fick köra SyncFix... som fixade det. Lite lustigt att det behövdes göras.
Annars var det mycket smidigt att efter återställningen av min custom image så var iPhone jailbreakad, upplåst och klar med SwePhone installerat.

Bild iPhone som Bootar upp::

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-28 01:11

mac skapat pwn FW på PC?

Tjo

Tänkte bara kolla en grej. Jag har ingen mac och orkar inte pula med winpwn beta. Jag behöver egentligen inte låsa upp med det nu men hade vart kul att testa. Frågan är kan jag bara sno en firmware från en kompis som han skapat på sin mac och lägga över på min PC och välja i restore? Det måste väl gå? Jag menar FW filerna som pwn skapar är väl identiska med dem som apple släpper när itunes kollar på dem? Och det är väl samma FW filer för både mac och PC?

Jag säger itne att det gör det , men det bör gå! bara din iphone är pwnad.
Varför lånar du inte din kompis mac bara ?

Ursprungligen av Jedsler:

Tjo

Tänkte bara kolla en grej. Jag har ingen mac och orkar inte pula med winpwn beta. Jag behöver egentligen inte låsa upp med det nu men hade vart kul att testa. Frågan är kan jag bara sno en firmware från en kompis som han skapat på sin mac och lägga över på min PC och välja i restore? Det måste väl gå? Jag menar FW filerna som pwn skapar är väl identiska med dem som apple släpper när itunes kollar på dem? Och det är väl samma FW filer för både mac och PC?

Ja men din telefon måste vara "ipwnad" först med iPwner som finns i Pwnagetool.

Bootar inte, fastnar vid ananasen efter pwnage.

Hejhejhej.

Jag har hela tiden problem med min iPhone. Jag är väl kass.

Jag kunde inte koppla upp min iPhone mot WiFi. Så nu när jag såg att man kan få SwePhone med pwnage v.1.1. Jag laddae hem nya pwnage. Satte igång. Men när man ska vänta på reboot efter iPwner så startar den inte.

Vad ska jag göra, ananasen försvinner inte. Den bara är där. Vad ska jag göra? Väntat som 10 minuter! Help plz!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-05-12 22:21

Hände likadant för mig, använde ett annat program efter att det hänt så kanske 5 gånger då jag återställt den och försökt igen...

Bevaka tråden