Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny design på nästa MBP?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-27 19:06

Hur bedömmer in chansen/risken att den nya MBP får ett svart tangentbord typ MBA? Jag vill verkligen inte ha ett svart tangentbord! Jag är i valet och kvalet att beställa nu eller vänta tills juni och få den uppdaterade MBP.

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-27 19:37

Det är bara spekulationer att det kommer en uppdatering över huvudtaget i juni. Vill du verkligen ha det tangentbordet som säljs med macbook pro idag, så är mitt tips att du köper din macbook pro nu!
Den nuvarande modellen innehåller väldigt fin hårdvara och kommer att kunna tjänstgöra många år framöver (beroende på vilka krav man har). Bättre att köpa nu och vara nöjd med det man har än att ständigt sitta och vänta på något bättre...

Chansen att det kommer en ny macbook pro är väldigt stor. Att den kommande modellen skulle ha nytt tangentbord är också sannorlikt eftersom alla andra mskiner fått de "nya" tangenterna. Dock inte sagt att dessa är bättre, de är bara plattare och har mindre känsla....

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-27 19:40

"Dock inte sagt att dessa är bättre, de är bara plattare och har mindre känsla...."

Hehe, få det inte att låta som fakta. Väldigt personligt ju vad som är bäst (kanske du menar också, bara jag som överreagerar):

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-27 20:47

Är det inte så att det tangentbord som sitter på MBA är samma som MB? Borde ju vara bättre kvalitet på MBP komponenter eller?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-28 14:48

Om de blir "för lika" i utseende skulle många okunniga se en MacBook Pro och tro att det är en MacBook Air och konstatera "den var ju inte alls så liten som jag trodde". Så nej.

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-28 20:35

Jag hoppas innerligen att de inte ändrar tangentbordet på Pro! Som du skriver behöver det vara skillnad i utseendet mellan Pro-och Konsument linjerna.

1
Bevaka tråden