Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det någon som kör 2.0 Beta:n?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har slängt in 2.0 Beta FW?
Hur funkar den, kan man köra mot Exchange server?
/Nyfiken

Jag provade den i någon timme igår som snabbast. Lite nya inställningar och små funktioner, men testade den med förhoppning att den skulle eliminera tappade samtal problemet. Det hjälpte tyvärr inte. Ingen installer, så när jag förstod att problemen fanns kvar så blev det tillbaka direkt.

Vet dock inget om exchange servern...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-14 14:49

Enligt rapporter är den grymt ostabil (som en beta brukar vara) och de flesta går tebax nästan direkt.
Exchange-delen funkar ok säger folk.

mvh
b0bben

Ok, det blir väl att snällt vänta på officiella versionen..

5A240d testat

Jag la in 5A240d igår och tänke ge en liten summering:

Det positiva:
- Allt är på svenska out of the box
- Exchange synch funkar tillfredsställande (se nedan)
- Telefonen har inte hängt sig oftare än med version 1.1.4

Det negativa:
- I mitt fall så heter min inkorg "Inkorgen" och iPhonen hävdar bestämt att en mapp med namnet "Inkorg" är min inkorg...
- Inga köpta TV-serier/filmer i iphonen (itunes säger att jag har för gammal firmware)
- Ingen installer eller Itunes

Jag är en early-adopter och är generellt överseende med problem så jag kommer köra 1.2 betan, kan dock inte rekommendera den till alla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 14:45

Hur ser tangentbordet ut då den är "helsvensk"?

Kan de inte bara släppa 3g iphone så jag kan använda en iphone?

Ursprungligen av Orion_1:

Jag la in 5A240d igår och tänke ge en liten summering:

Det positiva:
- Allt är på svenska out of the box
- Exchange synch funkar tillfredsställande (se nedan)
- Telefonen har inte hängt sig oftare än med version 1.1.4

Det negativa:
- I mitt fall så heter min inkorg "Inkorgen" och iPhonen hävdar bestämt att en mapp med namnet "Inkorg" är min inkorg...
- Inga köpta TV-serier/filmer i iphonen (itunes säger att jag har för gammal firmware)
- Ingen installer eller Itunes

Jag är en early-adopter och är generellt överseende med problem så jag kommer köra 1.2 betan, kan dock inte rekommendera den till alla.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-19 06:16
Ursprungligen av Orion_1:

Jag är en early-adopter och är generellt överseende med problem så jag kommer köra 1.2 betan, kan dock inte rekommendera den till alla.

Himla bra att vi har såna som du, som orkar (och har förstånd till) att sätta sig in i det nya och sen rapportera till såna som jag (som inte har förstånd!)

det går att spara bilder i Safari med den också, genom att hålla in på en bild lite längre än vanligt så får man upp en liten meny.

Nix, har för mig att det inte är med åäö, utan du kan få upp det genom att hålla inne respektive knapp

det ser precis ut som i 1.1.4

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-16 23:28

Är rättstavning på svenska med nu, eller är det bara menyer?

Längtar verkligen tills det fixas till min iPod touch!

Borde inte detta vara ett tecken på att iPhone kommer till Sverige snart? Eller vill de bara ge amerikaner som älskar svenska en chans att få känna glädje? Eller tänker de på alla stackars svenskar som jailbreakat sina telefoner?

Ursprungligen av Adzam 1:

Är rättstavning på svenska med nu, eller är det bara menyer?

Längtar verkligen tills det fixas till min iPod touch!

Borde inte detta vara ett tecken på att iPhone kommer till Sverige snart? Eller vill de bara ge amerikaner som älskar svenska en chans att få känna glädje? Eller tänker de på alla stackars svenskar som jailbreakat sina telefoner?

Eller tänker de bara på de tusentals svenskar med iPod touch?

Alles är på svenska, rättstavning och allt...
Felhanteringen också, fick texten "Din iphone behöver service, kontakta www.apple.se/support", en reboot löste dock det problemet.

Efter lite mer användning av firmware 1.2 så har den inga problem med att syncha kontakter mot Exchange, mailappen hänger sig ibland och det står bara ansluter (appen måste dödas, sen funkar det) och kalendern synchar inte alls för mig på telefonen (men ändringar görs i outlook om man ändrar på telefonen)

Den funkar över förväntan, tycker jag. Jag blev lite besviken över att AppStore och iTunes inte var med, men rättstavningen väger upp det.

Att allt är på svenska tyder ju på att vi borde kunna eliminera alla tankar om att iPhone inte kommer till Sverige i sommar.

Ursprungligen av henkebarn:

Att allt är på svenska tyder ju på att vi borde kunna eliminera alla tankar om att iPhone inte kommer till Sverige i sommar.

Italienska har funnits ett tag på iPhonen nu och den är fortfarande inte lanserad där.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-04-25 22:56

Håller på och lägger in iPhone1_1_2.0_5A240d_Restore i skrivande stund på min gamla iPhone. Tänkte jag kunde testa lite grejer på den innan jag säljer den!

Aj faan tabbade mig nog! Nu är telefonen helt låst! Måste tydligen vara medlem i developer-gruppen för att kunna köra denna.
Ska prova att skapa ett nytt IPSW-packet med Pwange Tool och återställa med det...
Håll tummarna!

Den senaste betan är väl inte upplåst av dev-team?

Ni som kör betan, hur funkar Exchanche, synkas allt tänker på mapp hantering och kontakter

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-04-28 09:15

Fick för mig att Kia hade lagt in nya Betan men kan missförstått det eller så är Kia medlm i Apples develeper-grupp.

Jag fick hursomhelst köra Ziphone på min telefon för att få ordning på den igen!

Kanske gör ett nytt försök igen ikväll...
Om nån har nåt tips på hur jag ska få det att funka och om det finns nån färdig IPSW-fil som är upplåst och klar får ni gärna skriva en rad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-28 21:18

Couten, om du har Mac kan du prova att först återställa till 1.2, sedan "pwna" den och gör en modifierad IPSW-fil i Pwnage Tool. Återställ sedan med den modifierade IPSW-filen. På min iPod fungerar det bra, det kanske funkar på iPhone med...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-04-30 12:48
Ursprungligen av Ludde.M:

Couten, om du har Mac kan du prova att först återställa till 1.2, sedan "pwna" den och gör en modifierad IPSW-fil i Pwnage Tool. Återställ sedan med den modifierade IPSW-filen. På min iPod fungerar det bra, det kanske funkar på iPhone med...

Tackar! Ska prova det i helgen så får vi se hur det går!

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-05-06 15:44

Är det sagt något datum när 2.0 ska komma ut? vet att de va i juni men är det sagt när i juni det är?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-06 17:10
Ursprungligen av torva:

Är det sagt något datum när 2.0 ska komma ut? vet att de va i juni men är det sagt när i juni det är?

Näh, ingen som vet. Men det är ju WWC den 9. juni, så det är väl en bra gissning.

1
Bevaka tråden