Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny 99mac logo

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tankarna om en ny 99mac-logo avstannade lite i och med start av detta forum.

http://www.pilo.se/mac.htm

Detta är några förslag. Vilket är bäst...eller har du ett eget dylikt? maila [email protected]

/Kenneth
Lobbyist

• Oregistrerad
  • 2002-07-09 21:23

Ingen variant med Apple Garamond?

Nej är inte det lite väl förutsägbart? Likaså att härma Aqua-teman?!

Kom igen nu designers (formgivare för vissa) - spill era bönor!

/Kenneth

[ 09 Juli 2002, 21:32: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Aahs testar logotyper

Gjordes sent en natt med de färger som används på 99mac.com, MacBarometern.com och MacAuktioner.com i dag.

Ingen har gjorts vidare efter kommentarerna.

Jag gillar Mats förslag. Det som är placerat i mittenraden till höger.

Logotyper är svårt. Vi kanske ska be Martin om lite bakgrundsinformation om 99mac.com - vilka värden som ska finnas i en eventuell ny logotype. Om nu inte Martin gör en Steve Jobs och säger "Just one more thing" efter sändingen på 99mac Expo och presenterar 99mac.com men nya färger och logotype. Då kan vi skippa den här tråden.

[ 10 Juli 2002, 11:35: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Jag tycker det vore tråkigt om 99mac likformas och tonas ner till något grått och kantigt som allt annat på nätet. Jag gillar den bruna färgen, jag gillar att loggan inte är helt fyrkantig och förutsägbar.

Den är inte så jättevacker men det är nästan lite av idén känns det som. Försöker inte täcka upp mina brister som amatörformgivare utan det är såhär jag känner.

Jag är nöjd med förslaget du nämnde Christian, mitten höger med ramen runt, och den skulle också fungera bra som mall åt resten av 99-siterna om det nu blir fler av dem.

Problemet är att den är för tråkig, för normal. Det är roligare att vara lite mer konstig tycker jag. Vi får se vilka slutsatser som nås. Martin bör kanske kommentera lite också.

• Oregistrerad
  • 2002-07-10 23:01

Jag gillar den nuvarande logon. Den är så charmig. Den har för mig en massa värden som jag upplever då jag besöker 99mac...

Sen har jag uttryckt det förr, men jag är kritisk till att byta en logo nu när den är inarbetad bland besökarna. Låt oss byta logo vid fem års jubileumet eller så!

IMHO

Jag tycker inte att vi ska röra den bruna färgen. Den är så förknippad med 99mac.com att jag inte skulle känna mig hemma om den försvann.

Fundera istället på en ny grafisk profil för MacBarometern.com. Det är välkommet.

[ 11 Juli 2002, 07:42: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

• Oregistrerad
  • 2002-07-10 23:14
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Jag tycker inte att vi ska röra den bruna färgen.

håller med fullständigt. tycker det är ett av de snyggaste forumen på nätet faktiskt!

Mitt amatörförslag till ny 99 mac logotyp hittar ni om ni följer länken nedan.

Mitt förslag

Vad tycks?

[ 11 Juli 2002, 00:12: Meddelandet ändrat av: marton ]

Vad är det för skönt typsnitt?

/Kenneth

• Avstängd
  • International user
  • 2002-07-11 09:33
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Vad är det för skönt typsnitt?

/Kenneth

Det ser ut som Eclat.

Typsnittet heter Creampuff.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-11 17:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Jag tycker det vore tråkigt om 99mac likformas och tonas ner till något grått och kantigt som allt annat på nätet. Jag gillar den bruna färgen, jag gillar att loggan inte är helt fyrkantig och förutsägbar.

Word!

/Nils

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-12 22:59

Leker lite... / Clavius

1
Bevaka tråden