Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Större bibliotek än utrymme?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tömt min iPod, med flit alltså, och ska fylla upp den igen (en gammal modell, gissar att det är den ni kallar Classic 20gb) men mitt iTunesbibliotek är numer way bigger än 20 gb. Hur gör jag?

Jag brukar inte ha automatsynkningen på men hur gör jag det här smartast om jag inte vill välja ut fil för fil?

Ps. Innan nån börjar skälla för att frågan redan finns besvarad vill jag påpeka att jag har sökt men inte hittat nåt.

iTunes fyller på podden tills den är full, sen tar det stopp. Gör några grova spellistor baserade på stil eller annat om du inte vill finlira med spellistor låt för låt. Själv har jag ett gäng listor baserade just på musikstil där jag inte orkat bestämma själva låtordningen. Svenskt, funk, jazzfunk, jazz, acid jazz, disco, club, lounge, RnB - ja du vet nog bäst själv hur detaljerat du vill klassificera musiken

Släng sedan in dina låtar i stora sjok till de olika listorna. Därefter synkar du podden med bara de spellistor du för stunden vill ha och har plats för (så här års kan man exempelvis med fördel låta julmusiken ligga kvar idatorn.. )

Allt underlättas förstås om du har taggat musiken ordentligt i förväg.

Eller så köper man en större iPod...

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-29 12:15

Smarta spellistor är nog det bästa alternativet.

Ok, jag har inte använt smarta spellistor tidigare men ska kolla på det.

1
Bevaka tråden