Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om laddning av batteri

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skurup
  • 2008-04-30 19:19

Hej!

Nu har jag äntligen fått min iPhone. Något jag dock tänkt på är batteriet. När jag vill synca telefonen med min Mac så laddas ju mobilen samtidigt. Hur blir batteriet av detta? Eftersom jag är uppvuxen med att man aldrig ska ladda ett batteri som redan har energi så undrar jag om de är så fortfarande?

Vänligen LXSU

Minneseffekt finns på NiCd (Nickel-Kadmium) batterier.
På Ni-Mh (Nickel Metall-hydrid) är den betydligt mindre.
På Li-Jon-batterier är den inte ngt man behöver bry sig om ngt större.

Innan du laddar sönder batteriet av DEN anledningen har du säkert ända passerat antalet ladcykler pga annat...

  • Medlem
  • Skurup
  • 2008-04-30 19:50
Ursprungligen av Goflorp:

Minneseffekt finns på NiCd (Nickel-Kadmium) batterier.
På Ni-Mh (Nickel Metall-hydrid) är den betydligt mindre.
På Li-Jon-batterier är den inte ngt man behöver bry sig om ngt större.

Innan du laddar sönder batteriet av DEN anledningen har du säkert ända passerat antalet ladcykler pga annat...

Ska jag då ta detta som att jag kan trycka i USBn utan att egentligen bekymra mig något?
Kommer man kunna byta batteri i telefonen då service kommer till Sverige?

Jag tror inte att du kommer att behöva bekymra dig över batterier förrens om 2-3år och då är det ju ändå dax att byta ut nallen
//Svante

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-04-30 22:32

Kidmaster har rätt. Det är i dagsläget inget man behöver bry sig ngt större om.
Man byter väl med ett års mellanrum ungefär...

Som kompisen som köpte ny bil. - han var orolig för kostaden att byta koppling; 8500kr... Jamen den byter du ju efter 15000 mil sa jag (det tar väl 7-10 år att köra ihop). Han köper ny bil vartannat år...

1
Bevaka tråden