Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min första Mac, flytta saker från min gamla PC?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2008-04-04 19:41

Tjenare!

Fick hem min Macbook Pro idag, gött.

Har dock lite problem:

1) Hur flyttar jag över hela mitt iTunes bibliotek från Windows PC:n till Macen?

2) Jag har Vista på den andra datorn och har en mapp som jag vill dela ut i nätverket, jag högerklickade på mappen i Vista och valde "Dela", tryckte ok och den delade ut mappen, hur gör jag för att navigera till mappen via Macbooken?

Tacksam för svar

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-04-30 22:51

har du ställt in att dina utdelade mappar ska vara synliga? angett att "alla" (i utdelningshanteraren) att få tillgång till den utdelade mappen?

Har du då gjort detta så kommer datorn att synas i finder i vänstra spalten under "Platser", därifrån navigerar du dig vidare på den valda datorns utdelade mappar.

//Tim

Mitt tips om du skall flytta en massa saker är att gör dig jobbet att ta det via ett par brända DVD'er - åtminstone för sådant som är eget material (Skrivna dokument etc).
Det brukar inte bli så himla många gig. När du är klar kan du spara DVD'erna som en Backup "offsite" - utanför huset (hos föräldrarna, i bankfacket, på jobbet) så har du ju en backup även om huset brinner ner...

Mina två spänn..

1
Bevaka tråden