Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini prissänkning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-04-30 15:17

Hej , har jag missat något men sänkte Apple Mac Mini priset med en 400-500 kronor samtidigt som man släppte den updaterade iMacen ?

Som valigt hamnar jag precis mit emellan stolarna om jag ska köpa nu eller senare , Har man sänkt priset i resten av världen? Eller ska man vänta på WWDC keynoten den9/ 6 ?

//D

Ursprungligen av danielj:

Hej , har jag missat något men sänkte Apple Mac Mini priset med en 400-500 kronor samtidigt som man släppte den updaterade iMacen?

Japp, det gjorde de.

Ursprungligen av danielj:

Hej , har jag missat något men sänkte Apple Mac Mini priset med en 400-500 kronor samtidigt som man släppte den updaterade iMacen ?

Som valigt hamnar jag precis mit emellan stolarna om jag ska köpa nu eller senare , Har man sänkt priset i resten av världen? Eller ska man vänta på WWDC keynoten den9/ 6 ?

//D

Jag vet inte om de sänkt priset på andra platser i världen, men i USA är priset detsamma. Gissningsvis korrigerade de för dollarkursen.

Ursprungligen av Capeman:

Jag vet inte om de sänkt priset på andra platser i världen, men i USA är priset detsamma. Gissningsvis korrigerade de för dollarkursen.

Över hela Europa iaf:

"Apple quickly updated the price of the Mac mini on the European Apple Store, probably to reflect the currency rate between USD and Euro, and/or to avoid the growing gray market in Europe. The new prices are:

- Mac mini 1.83 GHz, 1 GB, 80 GB, combo - 499 euros
- Mac mini 2 GHz, 1 GB, 120 GB, superdrive - 699 euros"

Saxat från HardMac.com.

Åhh, denna köpångest. Jag behöver ha en mac mini när vi flyttar till ny lägenhet om två veckor och vet inte om jag ska vänta på ev. ny mac mini eller om jag ska slå till nu!!!
AGRhhhh!!!
Vad tror ni kommer det en ny mini inom det snaraste eller ska man slå till nu?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-05-08 13:00
Ursprungligen av wallraff:

Åhh, denna köpångest. Jag behöver ha en mac mini när vi flyttar till ny lägenhet om två veckor och vet inte om jag ska vänta på ev. ny mac mini eller om jag ska slå till nu!!!
AGRhhhh!!!
Vad tror ni kommer det en ny mini inom det snaraste eller ska man slå till nu?

Jag tror det kommer en nya senare i sommar med 45 nanometers processorn från Intel och N-Wlan. Men vad ska du ha den till, som HTPC? För då räcker det ju med den som finns nu.

Ska ju vara om de byter grafikort i den så det blir hårdvarustöd för HD-material. Det kan ju vara värt att vänta på.

1
Bevaka tråden