Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högre ljud i ena kanalen både med lurar och utan

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-02 11:56

Tjosan.

Köpte en iPhone för ca: en vecka sen nu..
Har problemet att bara ena högtalaren funkar (den vänstra). Eller jag tror det kommer pytte lite ljud från den högra men det är verkligen minimalt.
Även när jag lyssnar med hörlurar så är det mer ljud i den vänstra än den högra. Fast ljudet i den högra hörluren är inte lika lite som på högtalaren iaf..

Någon som tror det är nått hårdvaru fel eller har det något med mjukvaran att göra tro?

Hallå

Den vänstra högtalaren fungerar utmärkt. men den högra är ingen högtalare utan en mikrofon så helst ska du väl inte ha något ljud därifrån!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-02 15:21

Jaha, det förklarar ju en hel del

Men undra vad anledningen till att det är lägre volym i ena hörluren då? Ska försöka testa ett par andra lurar om jag lyckas få tag i en adapter..

Var med om det här igår också..Ena hörluren har märkbart lägre volym...

Idag funkar allt normalt.. Kanske glapp eller "smuts i hålet"?

Eller att du inte hade tryckt ned pluggen helt och hållet

det hade jag...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-05 14:54

japp, samma här.. har allt tryckt in den helt osv. Även försökt gjort rent den men det finns inte så mycket "synligt" smuts vad jag kan se..

Ursprungligen av Pontzy:

japp, samma här.. har allt tryckt in den helt osv. Även försökt gjort rent den men det finns inte så mycket "synligt" smuts vad jag kan se..

Du använder alltså originallurarna och det hörs bara i ena?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-07 14:54
Ursprungligen av theplague:

Du använder alltså originallurarna och det hörs bara i ena?

Japp, orginallurarna ja. Har lyckas testa mina Koss lurar nu och det är det inte lägre volym på ena utan dom fungerar utmärkt. Men det är ju det där med mic man vill ha på sina lurar

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-05 22:15

det är fel på en del av lurarna.... jag är inne på mitt andra par och de har börjat strula nu med. Första paret började strula efter 3 dagars användning. Det verkar som att de är väldigt känsliga i "grenen" så att det lätt blir glapp där. Testa att ha på dig lurarna med skapligt hög volym och flytta runt sladden till luren med lägre volym. Du bör hitta ett läge där ljudet är lika på båda. Fruktansvärt irriterande problem speciellt med tanke på att nya kostar 230 spänn typ.... Inte direkt så man vill köpa nya hela tiden.

Jag har samma problem, men det skumma är att det bara gäller när jag pratar i telefon med de, när jag kör Itunes är det stereo och väger inte över åt något håll. Den lur som (i mitt fall) är betydligt lägre är den högre, dvs den med micen på....
För mig är det visserligen inga problem, bara att hysta i den andra proppen också, jag störs inte så mycket av det.

1
Bevaka tråden