Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför bjuder inte Apple på en slipcase till iPhone?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag misstänker att jag inte är ensam om oron över att repa glaset när man har iPohen i fickan bland nycklar och mynt. iPods levereras ju med slipcase för att skydda, så varför levereras iPhone utan? Kasst tycker jag. Det finns för vissos skyddsfickor att köpa av olika bolag på nätet, men antingen fula eller så snart man hittar en man kan tänka sig, så är det en stor ful logo (inte ens Apples) på.

Har någon hittat någon snygg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-22 15:13

Crystal Film set

Jag har ett "Crystal film set" på min iphone och det varken märks eller syns. Det är grymt bra och ingen som jag har visat telefonen har märkt det.

http://www.powersupportusa.com/products/iphone_filmset.php

//CG

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-22 15:41

iPhones glas ska vara omöjlig att repa sönder. Där har du anledningen.

  • Medlem
  • Skurup
  • 2008-05-03 09:34
Ursprungligen av Adzam 1:

iPhones glas ska vara omöjlig att repa sönder. Där har du anledningen.

Det där är bara bullshit.. Jag har en repa i min nu efter 3:e dagen

Ursprungligen av lxsu:

Det där är bara bullshit.. Jag har en repa i min nu efter 3:e dagen

Grattis, jag har slängt med min i mer än ett halvår, inte en repa. Hur lyckades du? Huggmejsel?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-03 10:13
Ursprungligen av lxsu:

Det där är bara bullshit.. Jag har en repa i min nu efter 3:e dagen

Det finns en massa trådar som tar upp repor på iPhone:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/232998-har-n-gon-faktiskt-lyckats-repa-sk-rmen.html
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/239178-repor-smuts.html
http://www.99.se/ipod-iphonetillbeh-r/238168-hur-ser-telefon-ut-om-skyddar.html

Håll till godo!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-03 14:35
Ursprungligen av lxsu:

Det där är bara bullshit.. Jag har en repa i min nu efter 3:e dagen

Min iPod touch har klarat sig utan repor nu sen oktober. Samma sak med min fars.

Du måste verkligen suga!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-04 04:17
Ursprungligen av lxsu:

Det där är bara bullshit.. Jag har en repa i min nu efter 3:e dagen

isåfall slår jag dig med 48 timmar, då jag fick en fet repa första dagen... helt obegripligt dessutom, den bara va där. Måttligt roande.

Jag skulle inte vilja ha någon form av skal. Den är ju totalt repfri efter 14 dagar i fickan trots mynt och nycklar. Skönare känsla utan gummi

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-30 10:33
Ursprungligen av Björnström:

Jag skulle inte vilja ha någon form av skal. Den är ju totalt repfri efter 14 dagar i fickan trots mynt och nycklar. Skönare känsla utan gummi

hahahaha

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-08-30 23:00

Den här är snygg! Skyddar visserligen inte glaset, men det ska ju inte behövas...

www.miniot.com

Jag menar självklart inte något äckligt plast-skydd. Mer som en liten läderficka.
T.o.m. LGs Prada-telefon har ju ett läder (fejk?) etui.

Kanske før att LG inte lägger ned det extra på ett repfritt glas?
Repfritt glas har ju funnits skitlänge nu, det är på tiden att det börjar användas på en mer spridd basis än rolexklockor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-22 17:20

Och vilket infekterat ämne det här verkar vara
Jag vill dock påpeka att det inte är något "gummi" skal ovanpå utan det är en extremt tunn hårdplast film som känns exakt som telefonen gör utan det.

Jag körde först utan och jag fick inte heller några repor då, men sen fick jag detta av en kompis och det gör ju inget att ha ett extraskydd.

Däremot blir baksidan lite repig av nycklar och mynt.

Ursprungligen av RockyMontana:

Kanske før att LG inte lägger ned det extra på ett repfritt glas?
Repfritt glas har ju funnits skitlänge nu, det är på tiden att det börjar användas på en mer spridd basis än rolexklockor

Min Junghans-klocka har extremt repfritt glas, använt den i ett år nu på jobbet varje dag.. man kan inte ens se nån repa öht i glaset. Ingenting.
Är iPhone i samma liga så är det ju grymt.
Kommer ihåg första generationen av Nano...blev ju repat direkt..
DÄR hade skyddsplast behövts...

Gött, sätt filmen på baksidan då =P

Vem stoppar ner nycklar och mynt i samma ficka som iPhone?

Varför har ni ens iphones? eller iofs ni kanske inte bor i Sverige hehe

Ursprungligen av jonmannen:

Varför har ni ens iphones? eller iofs ni kanske inte bor i Sverige hehe

En hel del bor väl i sverige.
Varför inte iPhone här?

Ptja för det första måste man väl ha ett social security number för att aktivera den om jag förstått saken rätt. Sen så kan man väl bara ringa via "roaming" ifall man inte hackar den på något sätt... så det finns säkert fdom som har den i Sverige men det kändes bara så, ja onödigt var första ordet som ploppade upp i huvudet

Bättre att vänta tills man kan få hela produkten utan krångel. Fast tålamod är ju iofs sällsynt hos prylmänniskor.. det vet jag av erfarenhet haha

jonmannen:
De hacks som finns verkar ju inte vara så krångliga.
Jag vet inte vilka folk här har använts sig av, men det mesta är väl hyfsat lättlöst redan så det är väl bara att köra.

Ok, jag har faktiskt inte snokat så mycket i det... har ändå inga pengar till en sån lur nu. Men om några av er som använder den i sverige kan tala om hur ni löst allt så vore det ju intressant. Eller får man kanske inte skriva om sådant?

jonmannen:
Jo det får man skriva om och det står ju faktiskt om detta i en rad trådar här på forumet redan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-06 10:07

haha, vilket härligt slut!
2007 - an iPhone Odyssey!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-06 23:11

glaset på min iPhone är helt repfritt efter 1.5 månader eller så, däremot har metallramen och baksidan fått lite stryk men det är bara bra att den ser lite använd ut!

Case för en telefon - NEJ TACK

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-07 00:23

Håller med Buckner snygg produkt varför maskera den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-07 00:29

Är det någon som vet exakt vilken typ av glas det är på iPhone? Min Seikoklocka som jag haft nästan dagligen i 12 år har safirglas och det syns inte minsta spår av slitage trots att jag slagit emot saker och tappat den ibland. Vansinnigt imponerande tycker jag. Klockan kostade runt 7000:- har jag för mig, så man får ju betala lite för bra saker.

Safirglas på iPhone v2?

Jag har alltid funderat hur i hela friden folk klarar att få sina mobiltelefoner att se ut som de varit med i kriget, på bara några veckor ibland. Men så ser man trådskaparens fråga om sin oro hur det blir med iPhone i fickan med nycklar och mynt.....

Men, hallå. Hur svårt kan det vara för en person som klarat grundskolan att se till att man har mobiltelefonen helst ensam i en ficka eller bara med mjuka saker, och nycklar mynt och annat hårt vasst i andra fickor. Då får man inga repor på sina mobiler i fickorna.

Dr Tinnitus

Bevaka tråden