Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia aktiverar Visual Voicemail?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick i dag en röd prick på telefon ikonen.
Är ungefär som när man har ett missat samtal, fast det står ingen siffra i den röda pricken.

När jag klickar på den gröna telefon knappen och kommer till "telefon menyn" så är det en röd prick för mitt Telesvar.

Någon som vet hur den kom dit och varför, samt hur får jag bort den?

En långsökt teori kanske kan vara att Telia håller på att aktivera Telesvar inför en 3G iPhone lansering!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-02 17:03

Jag fick upp precis samma prick för några veckor sedan. Det enda jag kopplade samman det med var att jag fick ett SMS från en dator, dvs inte från ett vanligt mobilnummer. Pricken stannade vid telesvars-knappen i ca 2 veckor, och efter en om start så försvann den. Förutom det som hände med SMS från en dator så kunde jag inte koppla ihop det med nåt speciellt jag gjort med telefonen under denna perioden, så jag förutsatte att det hade med det att göra.

Jag är dock mycket positiv till att det har nåt att göra med visual voicemail, för då betyder det kanske att telia är helt säkra på iPhone, vilket i mina ögon vore kanon.

Hmmm... Spännande!

Lägger in lite bilder på hur det ser ut.

Ändrade rubriken till mer passande, detta är otroligt spännande!!

Det enda speciella jag gjorde innan detta kom var att jag labbade lite med att koppla in flerpartsamtal samt edge inställningarna.

Funkar det att koppla in så ni pratar tre samtidigt i telefonen för er?

Ursprungligen av The_Morgue:

Det enda speciella jag gjorde innan detta kom var att jag labbade lite med att koppla in flerpartsamtal samt edge inställningarna.

Funkar det att koppla in så ni pratar tre samtidigt i telefonen för er?

Fungerar ypperligt med Tele2.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-02 20:02

Precis sådär (screensen) såg det ut på min telefon också. Jag gjorde inget speciellt för att få bort den vad jag vet, jädra irriterande. Skönt att den försvann.

Ang. trepart osv är de ju operatörsspecifika tjänster som fungerar världen över, vad jag vet i alla fall. De flesta operatörer kräver väl att man aktiverar dem, vilket du gjort.

Jag fick samma prick på min idag. Undrade också först vad jag gjort för att få dit den. Trodde att det kanske hade att göra med att jag installerade BossPrefs. Har också Telia... Nyfiken blir man

Frågan är om ni har kollat om det kommit nya meddelanden på era "vanliga" telesvar?

Inga meddelanden i mobilsvar och inga missade samtal. Den röda pluppen försvann dock efter en stund.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-03 03:10

IF it´s NOT a feature - then it´s a bug?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-03 10:47
Ursprungligen av IngoX:

IF it´s NOT a feature - then it´s a bug?

Problemet är att vi inte vet vilket det är.....

Jag fick också upp samma röda prick utan någon siffra i igår. Blev först irriterad då jag inte visste hur jag skulle få bort den. Men starta endast om telefonen sen var den borta.
Jag har Telia. Så nått kanske är på g???

MVH

ziphone

Någon som kan hjälpa mig med att säga hur jag steg för steg kan ladda ner ziphone vill gärna komma igång med min iphone:)

  • Medlem
  • 2008-05-03 23:08
Ursprungligen av anjamnagi:

Någon som kan hjälpa mig med att säga hur jag steg för steg kan ladda ner ziphone vill gärna komma igång med min iphone:)

Det får du i normala fall ta i en egen tråd. I det här fallet fins det redan trådar som mycket utförligt beskriver detta, så kolla in dem först.
Admin

Ang den röda pricken på VoiceMail - jag har en polare som kör tele2 som fick den häromdagen, hur ska man tolka det?

Ursprungligen av theplague:

Ang den röda pricken på VoiceMail - jag har en polare som kör tele2 som fick den häromdagen, hur ska man tolka det?

Han råkade förmodligen roama in på telias nät en stund och råkade då bli påverkad av Telias tester av VV.

Om man googlar runt lite visar det sig att folk som bor i USA och har både andra carriers OCH AT&T utan VVM har haft samma fenomen.... Vill man ha bort den röda pricken ska man tydligen ringa sin röstbrevlåda och sen ska den försvinna.....

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-05-27 15:13

I förra veckan hade jag helt plötsligt 217 missade samtal efter att varit ute på balkongen i 30min... går förskräckt in i telefonboken och då står det 217 missade voicemail på just voicemailsknappen som ingenting händer om jag trycker på... mycket underligt. startar om telefonen och de 217 missade är borta.

tilläggas bör att jag kör Comviq.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-27 16:01

hmmm, snart sprängs våra hackade iPhones

1
Bevaka tråden