Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone sim

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som kan hjälpa mig få igång min iphone. köpte den just från tradera från ett företag som heter Nocstone. ringer ditt men ingen som svarar. problemet som jag har är följande: Jag sätter i mitt sim kort från telia tillsammans med ett Upplåst Stealthsim V4 (monteras under sim-kortet) jag får ingen kontakt. Iphone säger sätt i sim kort. Vad gör jag för fel?? eller har jag gått på en blåsning...:tveksam:

  • Medlem
  • 2008-05-03 22:42

Nu för tiden behövs inte Stealthsim. Kör med Ziphone eller något liknande. Sök på forumet så hittar du mycket utförliga guider om hur du går tillväga.

hur gör jag för att komma åt ziphone kan inte hitta på forumet

  • Medlem
  • 2008-05-03 23:13

http://www.google.se/search?q=ziphone%20site:99.se

Det kryllar av trådar om Ziphone.

Fixat

Nu har jag lyckats fixa ziphone tack för tipset. Mmen jag får ingen kontakt med internet. iphone söker efter en trådlös anslutning och frågar efter lösenord. Jag matar in det men den vill inte ansluta. Behöver jag gå in någon annanstans i telefonen för att fixa det?:)

  • Medlem
  • 2008-05-04 09:49
Ursprungligen av anjamnagi:

Nu har jag lyckats fixa ziphone tack för tipset. Mmen jag får ingen kontakt med internet. iphone söker efter en trådlös anslutning och frågar efter lösenord. Jag matar in det men den vill inte ansluta. Behöver jag gå in någon annanstans i telefonen för att fixa det?:)

Du måste ha ett av dessa två:
1. Tillgång till ett trådlöst nätverk på samma sätt som om du försökte surfa med en bärbar dator. Då ska telefonen konfigureras på samma sätt som din dator för att få kontakt.
2. Ställa in din telefon för EDGE. Detta är vansinnigt dyrt att använda om du inte har speciella dataavtal.

Hur man gör dessa inställningar framgår av iPhones manual som finns på Apple.com/iphone. Det finns också massa info här på forumet.

Har du Zyxel? Många har problem med att ansluta till Zyxel.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-04 01:04

Eller så har ZiPhone förstört wifin. Baron kanske ska tipsa om andra och säkrare upplåsningar som Pwnage eller iLiberty+ istället för ZiPhone.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Eller så har ZiPhone förstört wifin. Baron kanske ska tipsa om andra och säkrare upplåsningar som Pwnage eller iLiberty+ istället för ZiPhone.

//Rob

Alla är väl ändå fria att rekommendera vad de vill, det är väl ändå upp till gemene man att söka kunskap om de olika metoderna för upplåsning?
Ziphone kanske har fungerat bra för honom?

  • Medlem
  • 2008-05-04 09:41
Ursprungligen av Robo-X:

Eller så har ZiPhone förstört wifin. Baron kanske ska tipsa om andra och säkrare upplåsningar som Pwnage eller iLiberty+ istället för ZiPhone.

//Rob

Jag har låst upp min egen telefon fyra gånger med ZiPhone. Vad jag skriver i mitt tips är "Ziphone eller något liknande". Jag tar förstås inget ansvar för att det fungerar alla gånger även om det har fungerat 100 procent för mig.

Men det har inte gått att ansluta innan jag körde en uppdatering från ziphone. Kan det vara andra inställningar jag måste göra??

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-04 01:19

Det beror på hur ditt wifi nätverk är konfigurerat. Vilken router använder du och har du spärrat MAC adresser?

//Rob

"Någon som kan hjälpa mig få igång min iphone. köpte den just från tradera från ett företag som heter Nocstone. ringer ditt men ingen som svarar."

Jag har också köpt en produkt av dem tidigare, kommer aldrig göra det mer! Nocstone är svåra att få tag på, sjukt otrevliga och vägrade mig en reklamation på en produkt som inte fungerade. Jag skulle gått vidare med ärendet om produkten skulle varit dyrare men nu kände jag att det inte var värt det. Som tur verkar din lur fungera. Hoppas det inte blir fler problem!

1
Bevaka tråden