Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tv-kabel - Ipod classic?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-01-13 16:05

Kanske en dum fråga, men jag vill kunna se mina filmer på tv:n. Därför behöver jag naturligtvis en kabel, eller en dockningsstation. Tänkte köpa en kabel… men vilka kablar passar till min Ipod Classic? Sökte på Pricerunner och prisskillnaden är enorm…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-17 22:27

Finns på både Kjell & Company och Teknikmagasinet. Fråga efter S-Videokabel till iPod så fattar de. Finns även på hemsidorna/katalogerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-19 19:56

Men det är inte samma kabel till Video/Classic.
Video har kabel från hörlursutgången Classic har från USB:n.

Men om man visar film på tv:n från iPoden, blir inte upplösningen på tv:n 320x230 då? (inte säker på upplösningen på iPoden, men jag menar upplösningen på en classic-skärm)

Eller kan man lägga in filmer på iPoden i högre upplösning, så att man kan kolla i iPoden, och man kan kolla i dvd-kvalitet på en tv?

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2008-05-04 01:58

Man kan lägga in filmer med högre upplösning än ipodens 320*240. Ipoden kan spela den dubbla upplösningen (640*480). Enligt mig blir bilden på tv:n i närheten av dvdkvalité. Beror dock mycket på vad ursprungsmaterialet har för kvalité och hur du väljer att konvertera det. Det negativa jag kan komma på med en av-kabeln är att man inte får några menyer på tv:n. Hade varit roligare att kunna navigera direkt på tv:n.

1
Bevaka tråden