Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefon i backen - Högtalaren sönder?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-04-06 22:02

Tappade min iphone i golvet och den verkar ha klarat sig bra, nån liten skreva men inte mycket. Dock märkte jag en sak när jag lyssnade på musik utan lurar, dvs inbygda (ganska kassa) högtalaren. Min fråga är -> Är det mono, eller finns det två högtalare? För håller jag för delen på höger sida sett framifrån så märker jag ingen skillnad i ljudet, det blir dock helt tyst om jag håller för den vänstra delen. Har jag högtalaren pajjat, eller är det bara så att det ska bara låta från ena? Känns inte som jag missar "något ljud", dvs höger kanal av en eventuell stereo, men tänkte jag frågar iaf.

/Kalle

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-06 22:18

De iphones jag testat har spelat endast från vänster sida så det är antagligen inget fel på din.

-Martin

Det finns bara en högtalare ja, på den andra sidan sitter micen.

Samma sak hände med mig. Tappade min i backen. Det "distar" ljudet slår över när jag använder högtalare. Både när jag pratar i telefon och lyssnar på musik. Allt funkar med headset.

//Jacob

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-07 09:18

iPhone har endast en högtalare på den vänstra sidan. Och den är inte av något högre kvalitet. Alltså allt är som vanligt.

//Rob

• Medlem
  • 2008-04-07 14:09

Jätte tack för era snabba o utförliga svar Då kan jag vara lugn.

• Oregistrerad
  • 2008-05-04 20:44

Guud! Jag trodde också att jag hade nåt fel på min!! Jag råkade tappa den i golvet i skolan och dagen efter märkte jag att den bara spelade musik och sånt ur den vänsta (från ovan sidan sett) högtalaren...!! Jag fick typ panik...

Tack för alla bra svar!!!

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-04 22:09

Då fick jag också svar på min undran- Tack !

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-04 23:59
Ursprungligen av Bogu:

Då fick jag också svar på min undran- Tack !

Är det ingen som har läst iPhones manual...?

Ursprungligen av kenjon:

Är det ingen som har läst iPhones manual...?

Jag har undrat samma sak öppet i trådar här ett ANTAL gånger, vad är problemet med att göra det?
Folk är så jävla slappa som ska in här och ställa frågor om sådant som sagt STÅR I MANUALEN, istället för att läsa den själva(vilket är det mest självklara i världen för att hitta lösningarna till problem och frågor kring iPhone).

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-05 12:52

Man får inte med någon manual... Och den är inte jätte enkel att hitta på i-net.

iphone.com
apple.com och klicka till iPhone.
Jo faktiskt, jätteenkel att hitta.

1
Bevaka tråden