Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac och Canon FS100

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Tänkte bara upplysa eftersom jag iallafall inte kunde hitta någon information om det på nätet (innan jag köpte den) att Canon's FS100 fungerar utmärkt med Mac och iMovie 08.

grymt, jag planerar att köpa en i veckan om det går som det ska och jag inte ångrar mig.
funkar kameran bra?

Jodå, inte hunnit filma så mycket än men hittils så är jag då nöjd... Körde med ett 16gb minneskort så man får plats lite..

det följer med ett 8 eller har jag fel, hur mycket film får plats på det tror du?

Beror kanske på var du köper men där jag beställde (cyberphoto.se) så följer det inte med nåt alls.

Får plats drygt 3h med högsta kvaliten på 16gb.

grymt, tack för svaren!

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-05 21:11

Du får gärna tala om för mig hur du fått det att funka. Jag köpte min FS100 igår och kör iMovie 08. Borde inte iMovie starta automatiskt då man mountar sd-kortet (har gjort det med usb-kortläsaren som följde med sd-kortet). iMovie startar inte, jag läste nånstans att det kan ta lite tid för iMovie att känna igen filerna, men nu har det gått 20 minuter och så lång tid ska det väl ändå inte ta?

Jag har startat iMovie och försökt importera filerna via arkiv-menyn, men filerna är då utgråade och iMovie vill inte kännas vid dom alls.

Vad gör jag för fel?

När jag stoppar in kortet med kortläsaren och startar iMovie08 så ploppar importeringsrutan upp, svårare än så var det inte..

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-05 21:50

jadu, jag är ju helt KASS! Körde en programuppdatering och det visade sig att det fanns en uppdatering till iMovie, när jag installerat den så funkade det hur bra som helst.

1
Bevaka tråden