Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Suger ut mitt kontantkort!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en 1.1.1 med Halebop 3G kontantkort (ja det funkar, givetvis utan 3g då...Går på Telias nät)

Jag har märkt att det suger ut kontantkortet rejält!! Vet inte vad det är som gör det, har dock numera stängt av APN adressen, och avbockat Edge roaming. Då går det inte surfa via GPRS/Edge heller av förklarliga skäl... Detta är ju rätt kasst att behöva slå på dessa funktioner när man ska göra nått utanför ett WiFi nät! Nån som har nått tips/program/idéer? Nån som känner igen fenomenet? Jag stör mig nått fruktansvärt på detta....

Menar du att det drar pengar från ditt kontantkort trots att du inte använder GPRS alls?

Ursprungligen av Adrian B:

Menar du att det drar pengar från ditt kontantkort trots att du inte använder GPRS alls?

Ja, eller han menar nog att den drar pengar trots att han inte surfar eller använder något program. Någon som vet om den hämtar information från någon till något så att säga?

Man ska tänka på att telefonen är tänkt för att användas med fria surf abonnemang.

Helt korrekt! Drar stålar! Blir det till att skaffa ett föredömligt datatrafiksabb då eller? För det är helt SJUKT om man surfar. Drar hiskeligt med stålar!! Och sen verkar det som nått ligger å pumpar ur kortet i bakgrunden med dessa inställningar aktiverade....

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-12-14 00:06

Ladda hem ett app som heter services.. där kan du stänga av/på gprs, bluetooth, wlan och ssh...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-14 09:30

Om Edge är aktivt så är telefonen ute på nätet och kollar vädret och aktiebörserna, även mejlen om den är inställd på automatisk koll. Detta även om telefonen är i viloläge, eller vad det kallas, d v s när displayen är avstängd.

Håller med Nibo!
"Services" är väldigt lättanvänt och effektivt!

För alla er som har Comviq rekommenderar jag att ringa dom och beställa 1GB för 39kr/mån istället för 15 kr/MB.. Jag tjänar själv ca 200kr varje månad på detta!!!

Ursprungligen av Pain Reaper:

För alla er som har Comviq rekommenderar jag att ringa dom och beställa 1GB för 39kr/mån istället för 15 kr/MB.. Jag tjänar själv ca 200kr varje månad på detta!!!

Jag tjänar en bit över tusenlappen.

Ursprungligen av theplague:

Jag tjänar en bit över tusenlappen.

En ganska skaplig vinst för hela 39 kr

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-05-19 18:35
Ursprungligen av Pain Reaper:

För alla er som har Comviq rekommenderar jag att ringa dom och beställa 1GB för 39kr/mån istället för 15 kr/MB.. Jag tjänar själv ca 200kr varje månad på detta!!!

Pratar vi abbonemang eller kontantkort nu? Inne på tele2's hemsida och hittar nada.

Ursprungligen av criztal:

Pratar vi abbonemang eller kontantkort nu? Inne på tele2's hemsida och hittar nada.

Abonnemang

Ursprungligen av criztal:

Pratar vi abbonemang eller kontantkort nu? Inne på tele2's hemsida och hittar nada.

Vi pratar abonnemang, men detta går till kontantkort likaså! Ring Comviq bara, tar 2 minuter och dagen efter har du det;)

1
Bevaka tråden