Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detta tillbehör är inte gjort för iphone! FEL!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag fått något konsigt fel på min iphone. Även fasst jag inte gör någonting med telefonen rör inte ens den så helt plötsligt kommer varningen upp "Detta tillbehör är inte gjort för iphone" "this accessory is not made to work with iphone".

Fattar inte vad det kan bero på har alldrig ens testat min iphone i något tillbehör.

Någon som vet någonting?

Känns som det är något firmware-relaterat......
Nolla din Iphone och lås upp den igen och se om det händer igen....
Fast om du tycker att det inte är något jobbigt problem bör du ju bara ignorera det och låta det vara....

Jag får samma meddelande, men då pluggar jag in den i Ipod-kabeln till Volvos bilstereo

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-05-05 19:17

Kan det vara något liknande detta ?

Dock har jag ingen aning om vad det kan bero på, den kanske lyckas sniffa upp något BlueToothtillbehör som försöker paira (kändes lite fel att skriva "para" sig där ) sig med den?

Spontant skulle jag prova med att återställa alla inställningar (Settings -> General -> Reset -> Reset all settings ) och se om det blir någon ändring. Nästa steg kan vara att pprova att återställa telefonen mha PwnageTool eller liknande lösningar som finnes.

tja jag fick detta meddelande också här för nån dag sen. det jag gjorde var att skita i det och börja ringa runt efter folk som skulle till staterna för att köpa en ny. så när den dog och jag hade laddat den och så, så var det där meddelandet borta. det har inte kommit upp sen dess. så testa bara låta det vara ett tag, och se.

Det beror nästan säkert på skit i dockkontakten på iPhonen. Det kan lösas genom att sätta i och ta ur dockningskabeln en 20-30 gånger så kanske smutsen försvinner. Det gjorde den för mig efter några dagar och några sådana i- och urtsättningar.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-05-07 00:55

Smuts/damm i dockkontakten.
Fått samma minst en gång.

1
Bevaka tråden