Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Detta är till och med roligare än Locum tror jag. Office of Government Commerce i Storbritannien betalade 14.000 pund för att ta fram den här logotypen:
Jag anser nog att jag brukar ha ganska god fantasi, och jag kan se vad det är som ska vara roligt. Det är bara det att det inte är roligt. På intet sätt är det ens likt!
Inte helt oväntat har detta blivit rätt uppmärksammat i UK, en kompis som har varit över där och jobbat i några veckor såg på engelska upplagan av "Snacka om Nyheter" där man gjorde en klockren sammanfattning:
"Skönt, äntligen en logotyp som beskriver vad de gör"
Teckenkombinationen OGC kommer att bli en ny ASCII emoticon. Det funkar ju med de flesta typsnitt (beroende på hur stor krok G:et har).
Underbar kommentar ur artikeln i Telegraph:
Citat:
A spokesman for OGC said: “It is true that it caused a few titters among some staff when viewed on its side, but on consideration we concluded that the effect was generic to the particular combination of the letters OGC - and it is not inappropriate to an organisation that’s looking to have a firm grip on Government spend.”