Jag har nyss skaffat en Xbox (gamla versionen) för att ha som mediacenter här hemma i lägenheten. Funkar klockrent som regionsfri DVD och mp3- och divx-uppspelare. Jag har dock några frågor. Chippningen och moddningen av boxen gjordes av en kunnig person och jag är INTE en sån.
1. Jag vet att jag behöver en korsad nätverkskabel för att tanka över film etc. på boxen från min dator (mac med tiger). Men vilket program behöver jag för att exv. föra över divx-filmer? Nån som vet? Gärna nåt gratisdito.
2. Kan jag köpa en trådlös accesspunkt och göra boxen trådlös och därmed föra över grejer utan att koppla ihop iBooken och boxen med kabel? I så fall, har ni några produkter att rekommendera?
3. Finns det något program (har XBMC som dashboard) som jag kan använda för att surfa med Xboxen? Alltså en browser.
4. Kan jag ansluta ett trådlöst tangentbord med styrplatta och styra boxen med det, om jag ansluter en tangentbord- och mus-adapter till en av de fyra handkontrollsportarna på fronten? Adapters är iofs ofta PS/2 men jag tänkte att jag kanske bara kunde slänga på en adapter för USB, som följer med tangentborden these days. Och sen styra boxen från soffan. Har nämligen redan trådlösa handkontroller och en fjärr.
Det var väl allt. Följdfrågor lär komma men hjälp mig gärna med ovanstående först. Stort tack på förhand från en n00b!